arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران:

اصولگرایان زیر بار دوره عملکرد احمدی‌نژاد باقی‌ مانده‌اند

شکوری‌راد در تشریح آرایش سیاسی اصولگرایان گفت: اصولگرایان زیر بار دوره عملکرد احمدی‌نژاد که به نوعی از او حمایت کردند باقی‌ مانده‌اند و در انتخابات چشم‌انداز روشنی به دلیل سوءعملکرد دوره احمدی‌نژاد نخواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»، علی شکوری‌راد در مورد شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: همانظور که می‌دانید تعداد اعضای شورای‌عالی سیاستگذاری نزدیک به ۴۰ نفر است که همه آنها در انسجام اصلاح‌طلبان برای انتخابات سهیم هستند نمی‌توان کار را به یک نفر به عنوان رئیس سپرد. همه باید در این کار با هم مشارکت داشته باشند. برای همین در آیین‌نامه تصویب شده پیش‌بینی شد همه اعضا همکاری و مشارکت کافی برای انتخابات داشته باشند. بر همین اساس چشم‌انداز خوب و روشنی برای فعالیت شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وجود دارد.

وی در مورد انسجام اصلاح‌طلبان برای انتخابات و تفاوت اقدامات شورای‌عالی سیاستگذاری با فعالیت‌های گذشته اصلاح‌طلبان یادآور شد: کارهایی که صورت می‌گرفت قبلا هم در یک جهت بود٬ اما دو سازمان داشت. انجام کار‌ها به شکل متفرق نبود٬ اما دو سازماندهی داشت که با تشکیل شورای‌عالی سیاست‌گذاری سازماندهی‌ها یکی شد. بنابراین حتما با انرژی کمتر کارهای بیشتری می‌تواند انجام داد و دیگر دوباره کاری و تکرار در کار‌ها وجود نخواهد داشت. تحول ایجاد شده در واقع تحول سازماندهی در کار است وگرنه رویکرد‌ها و معیار‌ها از قبل مشخص بود.

شکوری‌راد با اشاره به مفاد آیین‌نامه شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: آیین‌نامه شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بر این اشاره دارد که جلسات باید چگونه اداره شود و کار‌ها در چه قالب و شکلی انجام شود. این آیین‌نامه در واقع چندان هم تعیین‌کننده نیست٬ بلکه تنها شکل انجام کار را مشخص می‌کند بر اساس این آیین‌نامه هیات رئیسه شکل گرفت. ترکیب فعلی یک ترکیب اجماعی است که چند نفر هم به آن اضافه شدند و کار به نحو احسن انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالگرایان گفت: حزب اعتدال و توسعه هم در ترکیب شورای سیاستگذاری است؛ منتهی اینکه بخواهند این کار را ادامه بدهند یا نه٬ به خودشان مربوط است. حزب اعتدال و توسعه به تنهایی بیانگر اعتدال نیست؛ مجموعه‌ای که در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هستند همه نیروهای معتدل هستند و اصلاح‌طلبانی هستند که با رویکرد معتدلانه روش‌های خود را پیش می‌برند و عنوان معتدل برای همه آنها صدق می‌کند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در خصوص استفاده از ظرفیت لاریجانی و ناطق‌ نوری تصریح کرد: این بحث‌ها در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انجام می‌شود و بعد در مورد آن اظهار‌نظر می‌کنیم. نمی‌توانم از طرف این مجموعه صحبتی داشته باشم. نظر شخصی خود من این است که لزومی به یک ائتلاف نیست٬ اما ما ضمن درک یکدیگر، همدیگر را تقویت می‌کنیم.

وی افزود: کسانی که در مسیر عقلانیت حرکت می‌کنند٬ در یک ائتلاف نانوشته باهم قرار دارند. ولی اینکه یک ائتلاف انتخاباتی وجود داشته باشد؛ ممکن است در برخی حوزه‌ها این ائتلاف شکل بگیرد و در برخی دیگر شکل نگیرد. اما رویکرد ما این است که مجلس آینده از نیروهای عاقل‌، توانمند و همکار با دولتی که با رای مردم بر سر کار آمده است، تشکیل شود.

شکوری‌راد در تشریح آرایش سیاسی اصولگرایان گفت: اصولگرایان زیر بار دوره عملکرد احمدی‌نژاد که به نوعی از او حمایت کردند باقی‌ مانده‌اند و در انتخابات چشم‌انداز روشنی به دلیل سوءعملکرد دوره احمدی‌نژاد نخواهند داشت. در این دوره فسادهای زیادی بر کشور حاکم شد برخی اصولگرایان در این میان سعی کردند از زیر این بار خارج شوند و بعد از استقرار دولت روحانی با همراهی با دولت تلاش کردند تصمیم‌های گذشته خود را جبران کنند.

وی بیان کرد: کسی درصدد به رخ کشیدن مواضع آنها در دوره احمدی‌نژاد نیست. فکر می‌کنم برای کسانی که متوجه اشتباه خود در حمایت از احمدی‌نژاد شده‌اند و در این دوره خود را اصلاح کرده‌اند٬ باید فرصت سیاست‌ورزی قائل شد و آنها را فرصتی برای همکاری در آینده کشور محسوب کنیم. لذا اصولگرایان می‌توانند در مجلس آینده نقش و جایگاه خود را داشته باشند و از حضور آنها نه تنها نگران نیستیم٬ بلکه فکر می‌کنیم چون مجلس جایگاه حضور سلیقه‌های مختلف است٬ حضور آنها می‌تواند به ارتقای مجلس کمک کند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به سوءاستفاده برخی از واژه نفوذ عنوان کرد: بحث نفوذ تازگی ندارد. همیشه دشمنان این کشور درصدد نفوذ بوده‌اند و خواهند بود. پس این بحث تازه نیست که بخواهیم الان به آن بپردازیم. مبارزه علیه آن نیز منوط به امروز نیست همواره باید مراقب نفوذ باشیم٬ اما عده‌ای از این لفظ به عنوان یک انگ برای از میدان به در کردن رقیب استفاده می‌کنند.

وی افزود: اصولا در اداره کشور٬ پرداختن ناگهانی به یک موضوع و بهره‌برداری از آن به عنوان روش اداره کشور درست نیست. این بد‌ترین شکل اداره کشور است که به صورت ناگهانی به موضوعی بپردازیم و پس از بهره‌برداری٬ آن را به فراموشی بسپاریم؛ در ثانی بسیار زشت است که ما کار‌ها و وظایف اصلی را که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید انجام دهند، به عنوان انگ استفاده کرده و آن را به عده‌ای بچسبانیم که آنها را از میدان به در کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم از اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ظاهرا وارد این موضوع نشده و یک دستگاه امنیتی بدون شناسنامه این کار را انجام می‌دهد و اینها خیلی با وظایف دستگاه‌های اطلاعاتی آشنا نیستند. چراکه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دستگاه‌هایی رصدکننده و ارزیاب هستند که باید به موقع هشدارهای لازم را به مسئول مربوطه بدهند تا در دام‌های دشمنان نیفتند. هیچگاه یک دستگاه امنیتی از یک موضوع امنیتی علیه مسئولان خود استفاده نمی‌کند٬ در حالی که در بحث نفوذ از این مسئله به عنوان یک تله امنیتی استفاده می‌شود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ادامه داد: آنها تلاش می‌کنند اینطور به نظر برسد که دستگاه امنیتی اطلاعات را در اختیار داشته ولی در اختیار مسئولان مربوطه قرار نداده و سر بزنگاه آنها را دستگیر کرده تا بعد بتواند با مقام‌های رسمی که این هشدار‌ها را دریافت نکرده بودند، برخورد کند.

شکوری‌راد در مورد موضوع استعلام از مراجع چهارگانه خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات باید بیش از هر نهادی پایبند به قانون باشد. قوانین در این زمینه‌ها تکلیف را مشخص کرده است. شورای نگهبان اگر خودش قانون را رعایت نکند، نمی‌تواند از دیگران انتظار داشته باشد به قانون پایبند باشند٬ بنابراین فکر می‌کنم بیش از هر کسی شورای نگهبان باید تعهد خود را به قانون اعلام کند. بهتر است دبیر و سخنگوی شورای نگهبان از امروز تا روز انتخابات بار‌ها بر امر قانونی‌ بودن نظارت تاکید کرده و اعلام کنند که می‌خواهند به صورت قانونی وظیفه خود را انجام دهند و از کارهای غیرقانونی پرهیز خواهند کرد. در این صورت امنیت روانی لازم برای شرکت مردم در انتخابات فراهم خواهد شد.


انتهای پیام/
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان