arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

نکو: مجلس موافق شفافیت هزینه کاندیداهاست

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید: بعید به نظر می رسد که لایحه شفاف سازی منابع مالی نامزدهای انتخاباتی به انتخابات مجلس دهم برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»، ابراهیم نکو نماينده رابط کريم در خصوص دلیل عدم تصویب دو فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی نامزدهای انتخاباتی در جلسات هفته گذشته مجلس، خاطرنشان کرد: با توجه به این که مجلس از هفته آینده وارد بررسی بودجه و برنامه ششم خواهد شد که زمان قابل توجهی را به خود اختصاص مي​‌دهد، بعید به نظر می رسد که این لایحه به انتخابات مجلس دهم برسد.

وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات و ابراز موافقت و مخالفت های نمایندگان برای رای به دو فوریت این لایحه، اشکالات آن احصا شد، افزود: به همین دلیل بود که نمایندگان صلاح دیدند بررسی دقیق تر این موضوع حساس و مهم به زمان دیگری موکول شود. البته در تصویب یک فوریت آن شاهد رای بسیار بالایی بودیم که نشان می دهد که تقریبا اکثریت نمایندگان راضی هستند که شفافیت هزینه های انتخاباتی تصویب شود.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این سئوال که آيا احتمال ورود پول های آلوده به انتخابات، با توجه به عدم تصویب قانون شفافیت هزينه​ هاي انتخاباتي، انتخابات مجلس دهم را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟، گفت: متاسفانه شائبه هایی در ذهن مردم ایجاد شده است که برخی کاندیداها از پول های کثیف استفاده می کنند. مخصوصا نمایندگانی که در مجلس حضور دارند، اگر هزینه های شان بالا رود حتما عده ای این فکر را خواهند کرد که منابع مالی آن ها، منابع آلوده است. اما اگر این لایحه به تصویب می رسید ورود و خروج پول به حساب اشخاص و کاندیداها مشخص بود و احیانا اگر پول کثیفی هم وجود داشت، قابل پیگرد بود. 

نماینده مردم رباط کریم خاطرنشان کرد: البته نمایندگان به دنبال جمع آوری امضاء برای تغییر دستور و طرح مجدد این لایحه بودند که اگر این اتفاق بیفتد، به نظرم اتفاق خوبی است؛ چرا که بندهای این لایحه زیاد نیست و می تواند در صورت بازگشت با فوریت، قبل از ورود مجلس به بررسي لايحه بودجه 95، به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان