arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

ادغام وزارت ارتباطات با یک وزارتخانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دایره بحث دولت قرار دارد، گفت: ادغام وزارت ارتباطات با وزارت کار از نظر عملکردی سنخیت ندارد و این وزارتخانه باید با وزارتخانه ای ادغام شود که مشابهت عملکردی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، علی مطهری در گفتگو با مهر در مورد احتمال ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت کار اظهار داشت: ادغام وزارت ارتباطات با وزارت کار هیچ نوع سنخیتی نداشته و دولت هنوز پیشنهادی در زمینه ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه های دیگر ارائه نداده است.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز بحث ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و ترابری مطرح بود اما طبق اخبار غیر رسمی دولت در نهایت وزارت راه را با وزارت مسکن ادغام کرده است، گفت: اینکه وزارت ارتباطات با یکی از وزارتخانه های زیربنایی ادغام شود بعید به نظر نمی رسد و در دایره بحث دولت مطرح است اما اینکه این وزارتخانه با کدام وزارتخانه ادغام شود هنوز مشخص نیست

.
برابر قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف به کاهش وزارتخانه ها از 21 به 17 وزارتخانه است که این موضوع هم اکنون در محور کار دولت قرار گرفته است. براین اساس ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان وزارت حمل و نقل و ارتباطات مطرح بود که در نهایت دولت وزارت راه و مسکن را با یکدیگر ادغام کرد.


بر این اساس چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ادغام وزارت ارتباطات با کار خبر داده و گفته بود: از آنجا که با واگذاری شرکت مخابرات و شرکت پست به بخش خصوصی وزارت ارتباطات تنها وظایف حاکمیتی در بحث زیرساختهای ارتباطی را عهده دار است می تواند با وزارت کار ادغام شود.

نظرات بینندگان