arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

انتشار جزئیات پرونده متهمان ورامین ممکن نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اعتماد نوشت : درست در روزهايي كه ساختمان فاطمي درگير به سرانجام رساندن دو ماموريت مهم يعني سر و سامان دادن به زايرين اربعين و مهيا كردن زمينه‌هاي انتخابات اسفند ماه است يك گزارش روي ميز «آقاي وزير» رسيد، آخرين ايستگاه در وزارت كشور. پرونده‌اي كه شايد «آقاي وزير» روي آن مقدمه‌اي بنويسد يا شايد فراتر از اينها عمل كند و با يك «دستور ويژه» كار خود را با آن تمام كند. گزارش حادثه ورامين ديروز توسط استانداري به وزارت كشور و شخص وزير كشور ارسال شد؛ گزارشي «غيرقابل انتشار».

 حسينعلي اميري و شهاب الدين چاووشي هر دو در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويند: محتويات و جزييات گزارش حادثه ورامين غير‌قابل انتشار است. حال بايد منتظر ماند و ديد آيا پرونده ورامين هم مانند پرونده شيراز و حمله‌كنندگان به علي مطهري روي دادگاه را به خود خواهد ديد؟ اگر چه در حادثه شيراز وزارت كشور دير وارد عمل شد و در واقع پيگيري و شكايت شخص علي مطهري سبب شد تا حمله‌كنندگان ناچار به پاسخگويي در محضر دادگاه شدند اما در حادثه ورامين اين وزارت كشور بود كه تمام‌قد وارد معركه شد. وزير كشور دستور ويژه صادر و استاندار ضرب‌الاجل تعيين كرد و هيات ويژه تشكيل داد. ديروز كار استانداري با ارسال گزارش به وزير كشور به پايان رسيد.

 حالا در ايستگاه آخر، در طبقه هجدهم ساختمان فاطمي عبدالرضا رحماني فضلي است كه تصميم خواهد گرفت چگونه ماموريت خود را به پايان رساند. وزير كشور حسن روحاني مشخص خواهد كرد كه آيا ايستگاه بعدي اين پرونده در قوه قضاييه خواهد بود يا خير.  اگر اين اتفاق رخ دهد نوبت قوه قضاييه خواهد بود كه نشان دهد آيا به اندازه وزير كشور در مورد كساني كه به صورت غيرقانوني عليه همايش‌هاي مجوز‌دار مي‌شورند و نظم را بر هم مي‌زنند، قاطعيت به خرج خواهد داد يا خير و اينكه آيا اين پرونده با اين سرعت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت كه آمرين حادثه ورامين پيش از فرا رسيدن روزهاي پر التهاب انتخابات در اسفند ماه پاي‌شان به دادگاه باز خواهد شد يا خير ؟ مدير روابط عمومي استاندار تهران خبر ارسال گزارش به وزير كشور را داد.

 به گزارش ايرنا عليرضا مهدوي شاهرودي گفت: پس از تشكيل هيات (كميته) بررسي حادثه قرچك ، با دستور سيدحسين هاشمي، استاندار تهران جلسات متعددي به رياست معاون سياسي و اجتماعي استاندار براي بررسي ابعاد و زواياي مختلف اين حادثه تشكيل شد. وي تصريح كرد: در اين مدت اعضاي هيات در محل حادثه حضور يافته و با مقامات امنيتي و انتظامي شهرستان و همچنين برخي از شاهدان عيني رايزني كردند.

 حسينعلي اميري در گفت‌وگو با «اعتماد» از آمرين حادثه مي‌گويد و اينكه دوربين‌ها آن روز همه‌چيز را ضبط كرده بودند و شناسايي آمرين به راحتي انجام گرفت. او در واكنش به اينكه برخي آمرين حاضر به ملاقات و صحبت با هيات پيگيري نشدند مي‌گويد: حتي اگر آنها هم حاضر نشدند با هيات پيگيري صحبت كنند مهم نيست زيرا تحقيقات هيات ويژه تمام و كمال بوده و گزارش وقتي به دستگاه قضا ارسال شود آن افراد ناچارند براي اداي توضيحات در دادگاه حاضر شوند.

 اميري در پاسخ به اين سوال كه در گزارش استانداري آمرين چه كساني معرفي شده‌اند و اتاق فكر حمله‌كنندگان به همايش كجا بوده است، مي‌گويد: محتويات اين گزارش غير‌قابل انتشار است. جمله‌اي كه بار ديگر هم تكرار شد و اين‌بار از سوي معاون سياسي استاندار تهران كه مسوول پيگيري ماجرا بوده است. شهاب‌الدين چاووشي هم در گفت‌وگو با «اعتماد» بر غير‌قابل انتشار بودن محتويات گزارش تاكيد مي‌كند و مي‌گويد: ما راهكارهايي را در مورد اين پرونده به وزارت كشور ارايه داديم اما در نهايت وزير كشور تصميم خواهد گرفت با اين پرونده چه كند، وزير كشور نماينده قانوني دولت است و ما هم تابع آقاي وزير هستيم.

 چاووشي همچنين درمورد وقت اضافه‌اي كه از استاندار براي تحقيقات حادثه ورامين گرفته بود، مي‌گويد: ما در زماني كه از استاندار گرفتيم تا آنجا كه مقدور بود توانستيم تحقيقات خود را تكميل كنيم و اين زمان اضافه براي مشخص شدن ابعاد ماجرا بسيار مفيد بود و سبب شد تا گزارش ما به آقاي وزير جامع‌تر و كامل‌تر باشد. گزارشي كه به گفته معاون سياسي استاندار تهران توسط هياتي پنج نفره متشكل از مديركل‌هاي مرتبط با استانداري تهران تهيه و نگارش شده است. پرونده از روي ميز استاندار به ميز وزير رسيد و حالا بايد ديد ميز كدام شعبه دادگاه ايستگاه بعدي پرونده ورامين خواهد بود.
نظرات بینندگان