arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

ابراز امیدواری اردوغان برای ملاقات با مسئولان روس در فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس جمهور ترکیه گفت کشورش در پی افزایش تنش با روسیه در پی سرنگونی جنگنده روسی سوخوی- 24 بدست نیروی هوایی ترکیه نیست.
 به نقل از العربیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که بتواند با مسئولان روس در فرانسه دیدار و گفت‌ وگو کند.

اردوغان که امروز در جریان افتتاح پروژه‌های اقتصادی در استان الکسیر در غرب ترکیه سخن می‌گفت، اظهار امیدواری کرد روابط آنکارا با مسکو به دوران پیش از سرنگونی جنگنده بازگردد.

رئیس جمهور ترکیه در عین حال تاکید کرد که اجازه نقض حریم هوایی کشورش را به هیچ کس نخواهد داد و خاطرنشان کرد که آنکارا بارها نسبت به نقض حریم هوایی‌اش هشدار داده بود و روسیه باید درک کند که مسایل مورد اهتمام مشترک زیادی میان دو کشور وجود دارد.

اردوغان افزود کشورش در پی افزایش تنش با روسیه در پی سرنگونی جنگنده روسی سوخوی- 24 بدست نیروی هوایی ترکیه نیست.


العربیه در ارتباط با افزایش حملات روسیه به شمال سوریه به ویژه منطقه باید بوجاق محل سکونت ترکمان‌های سوریه افزود: اردوغان تاکید کرد که ما دست بسته نخواهیم نشست و معتقدیم که داعش در این منطقه حضور ندارد.

روسیه نزدیک به دو ماه پیش، حملات خود را به مواضع مخالفان اسد در سوریه آغاز کرد؛ اگرچه می‌گوید هدفش جنگ با گروه‌های تروریستی داعش و النصره است. اما غرب و همچنین منابع داخلی سوریه می‌گویند که بیشتر حملات سوریه علیه مواضع مخالفان اسد که دستکم بخشی از آن‌ها میانه‌رو  و مورد حمایت غرب هستند، صورت می‌گیرد.

اردوغان در ادامه سخنان خود، نظام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را ستمگر توصیف کرد و مدعی شد: نظام بشار اسد و گروه داعش، دو روی یک سکه هستند.

رجب طیب اردوغان در پایان گفت که درهای ترکیه به روی پناهجویان سوری باز است.

نظرات بینندگان