arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

سلطانی: بابک زنجانی بدش نمی آید دادگاه یکسال طول بکشد/ او همه را دست انداخته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس می گوید: دفاعیات متهم نفتی در دادگاه شامل حرف های متضاد ، دروغ ، تهمت و افتراست.

امیر عباس سلطانی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به صحبت های اخیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت که بابک زنجانی در دادگاه دولت را تخریب می کند و به مسئولان اتهام می زند، گفت: آقای جهانگیری درست می گوید و تقریبا همین طوری است و الان بابک زنجانی هر کاری که می خواهد انجام می دهد و هر حرف و تهمتی که بخواهد به مسئولان کشور می زند و به نوعی همه را دست انداخته است.

وی با بیان اینکه  بنده خودم در یکی از جلسات دادگاه متهم نفتی حضور داشتم خاطرنشان کرد: او دردادگاه همین مسائل را مطرح می کند و دفاع خاصی از خود انجام نمی دهد بلکه دفاعیاتش شامل حرف های متضاد ، دروغ ، تهمت و افترا و دیگران و متهم کردن این و آن است.

سلطانی در پاسخ به این سئوال که چگونه یک متهم در زندان و دادگاه می تواند برای بانک خط و نشان بکشد که اموالش را توقیف خواهد کرد، گفت: برای ما هم جای سئوال است که فرد متهم و بدهکاری همچون زنجانی چگونه می تواند این قدر از موضع طلبکارانه و گردن کلفتی صحبت کند و هم دادگاه را به تمسخر بگیرد و هم مسئولین کشور را به محاکمه بکشاند.

این عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی یادآورشد: نکته بعدی این است که دادگاه زمانی که در اختیار وی می گذارد نامحدود است در حالی که قاعدتا یک متهم باید در چارچوب کیفرخواست حرف بزند اما زنجانی یک تیتر از کیفرخواست می گوید بقیه وقت دادگاه را به پرداختن به حاشیه هایی می گذراند که مربوط به کیفرخواست نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کرسنت چه ارتباطی به بابک زنجانی دارد که او درباره اش حرف بزند؟

سلطانی افزود:ضمن اینکه در دادگاه زنجانی بانک مسکن هم وکیل دارد و هم نماینده در حالیکه شرکت نفت فقط وکیل دارد و نماینده آن در دادگاه حضور پیدا نکرده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس در پاسخ به این سئوال که جلسات دادگاه بابک زنجانی چه وقت به اتمام می رسد؟ تصریح کرد: آن را باید از قاضی پرونده پرسید اما به نظر می رسد که خود متهم بدش نمی آید که جلسات دادگاه یکسال طول بکشد.
نظرات بینندگان