arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

سفر گروه 400 نفره ایتالیا به ایران برای چیست؟

گروه 400 نفره متشکل از فعالان اقتصادی و تجاری ایتالیایی در حالی وارد ایران می شوند که قرار است در بخش صنایع کوچک همکاری‌های گسترده‌ای را از سر گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اقتصادنیوز نوشت: بزرگترین هیات تجاری ایتالیایی به نمایندگی از ۲۵۰ شرکت و ۱۲ گروه بانکی ایتالیا به تهران می‌آیند تا به بررسی راهکارهای سرمایه گذاری و همکاری مشترک با صنایع ایران بپردازند. اما سوال اینجاست که شرکت‌های ایتالیایی در چه زمینه‌ای فعالند و قادرند دست کدامیک از صنایع ایران را بگیرند و همکاری خود را شروع کنند؟

 گروه 400 نفره متشکل از فعالان اقتصادی و تجاری ایتالیایی در حالی وارد ایران می شوند که قرار است در بخش صنایع کوچک همکاری‌های گسترده‌ای را از سر گیرند.

آنگونه که احمد پورفلاح گفته این چهارمین و بزرگ‌ترین هیئت اقتصادی ایتالیایی است که پس از توافق ژنو به ایران می‌آید و شامل 400 شرکت از هزار شرکتی است که ایتالیا پیش‌تر از ورود آن‌ها به ایران خبر داده بود.

رئیس اتاق ایران و ایتالیا اظهار کرد: سفر این هیئت به سرپرستی وزارت توسعه بازرگانی به ایران و شامل رشته‌های متنوع همچون خودروسازی، بخش ساخت و ساز و تولید کنندگان تجهیزات صنعتی، صنایع نساجی، ریسندگی، لوازم خانگی، کفش، سنگ، کاشی‌کاری و آجر در رابطه با محیط زیست و بسته بندی است که در این راستا به ایران می‌آیند.

او افزود: حضور این شرکت‌ها نشان می‌دهد که ایتالیایی‌ها استراتژی خود را برای فعالیت در صنایع کوچک و متوسط ایران تعریف کرده‌اند و قصد دارند تا در زمینه تولید و فروش محصولات خود در کشورمان به مطالعه و مذاکره بپردازند.

پورفلاح گفت: گستردگی شرکت‌های متوسط و کوچک در ایران،‌ سبب شده تا ایتالیایی ‌ها بنگاه‌هایی را به ایران آورند که توان تبادل اطلاعات با کشورمان را داشته باشند. ازاین رو این بار تیم اقتصادی ایتالیا با نتایج ملموس‌تری ایران را ترک خواهند کرد.

او افزود: توصیه من به ایتالیایی‌ها این بوده که به بازار ایران صرفا به چشم یک بازار مصرفی نگاه نکنند و بنا را بر این بگذارند که با شرکت‌های ایرانی جوینت شوند و به تولید مشترک محصول برای عرضه در بازار ایران و بازارهای صادراتی بپردازند.

پورفلاح گفت: زیر ساخت صنایع کوچکی چون کاشی و سرامیک، سنگ‌های تزیینی، چرم و نساجی و . . . را ایتالیایی‌ها در ایران بنا گذاشته اند و با توجه به تحریم و و عدم سرمایه گذاری‌های جدید در این خصوص طی 10 سال گذشته پیشنهاد می‌شود تا هیات های ایتالیایی به انتقال تکنولوژی و نوسازی صنایع کوک و متوسط در ایران بپردازند.

در این باره نیز دبیرکل صنایع لوازم خانگی کشور معتقد است: پیشنهادمان نه تنها به ایتالیا بلکه به سایر کشورها این است که نباید ایران را به یک بازار مصرفی برای ارائه و فروش کالا تبدیل کنند بلکه بهتر است به کشورمان به پایگاهی برای تولید کالا برای عرضه در بازارهای جهانی بیاندیشند.

حبیب‌الله انصاری گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی در منطقه، به دلیل وجود در مسیر کریدور شمال و جنوب و حاشیه کشورهای خلیج فارس قرار دارد، می‌تواند کمک کننده صادرات باشد. 

دبیرکل صنایع لوازم خانگی کشور افزود: از این رو کشورهای مختلف می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و این بهترین راه برای حضور شرکت‌های ایتالیایی است که بارها این پیشنهاد ارائه شده است، حتی این پیشنهاد به شرکت‌های چینی و ترک هم شده است.

به گفته وی، ایتالیا می‌تواند در توسعه صنایع لوازم خانگی دارد چرا که ایران در حال حاضر آماده سرمایه‌گذاری است.

همچنین یک عضو انجمن لوازم خانگی به اقتصادنیوز گفت: ورود شرکت‌های ایتالیایی به ایران فرصت مغتنمی است تا ایران نیز در این زمان خود را نشان دهد و از توانایی‌های خود برای فعالیت در زمینه‌های مختلف مذاکره کند.

فرهاد رهنما اظهار کرد: من معتقدم تا تنور حضور کشورهای خارجی داغ است، ایران نیز باید ابتدا صنعت و پس از آن‌ تجارت را به دنیا متصل کند.

وی افزود: ازطرفی دیگر این فرصت طلایی ایران است تا اتاق‌های بازرگانی ایران و ایتالیا را به یکدیگر متصل کند و به موازارت آن بخش خصوصی را در این میان وارد کنند.

به گفته رهنما، در این زمان دولت می‌تواند بخش خصوصی را وارد میدان کند تا در زمینه‌های مختلف به ویژه لوازم خانگی موفق عمل کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان