arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

مرکل: کمک سه میلیارد یورویی به ترکیه برای سامان دادن مهاجران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدراعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که توافق اتحادیه اروپا و ترکیه به قرار گرفتن مسئله موج مهاجران در یک چارچوب قانونی به جای موج فعلی غیرقابل کنترل کمک خواهد کرد. براین اساس 3 میلیارد یورو برای سامان دادن مهاجران در ترکیه اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این طرح عملی اتحادیه اروپا و ترکیه این است که چگونه می توانیم مهاجرت قانونی را جایگزین مهاجرت غیرقانونی کنیم.

همچنین هدف دیگر این است که چگونه می توانیم اوضاع پناهجویان داخل ترکیه را بهبود بخشیم.
در همین حال ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که وی انتظار دارد اجلاس ترکیه- اتحادیه اروپا به توافق نهایی در مورد متوقف کردن موج پناهجویان به سوی اروپا منجر شود.

در پیش نویس اجلاس اتحادیه اروپا- ترکیه عنوان شد که ترکیه به اتحادیه اروپا در کنترل موج مهاجران در ازای دریافت پول و ازسرگیری مذاکرات متوقف شده الحاق آنکارا به این اتحادیه کمک خواهد کرد.

در این پیش نویس که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده است: دو طرف توافق کرده اند همکاری های فعال شان را در مورد مسئله مهاجرانی که به حفاظت بین المللی نیاز ندارند، افزایش دهند. همچنین دو طرف به توافقاتی در راستای جلوگیری از سفر این مهاجران به ترکیه و اتحادیه اروپا و همچنین بازگرداندن فوری مهاجرانی به کشورهای اصلی خود رسیده اند.

در ازای این توافق، ترکیه حدود سه میلیارد یورو کمک اولیه برای رسیدگی به مهاجران در داخل ترکیه دریافت می کند. در این پیش نویس آمده است که این مقدار کمک مالی بستگی به تحولات دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان