arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

عراقچی: در حال مشورت با 1+5 درباره متن قطعنامه شورای حکام هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران گفت: باید در پیش‌نویس قطعنامه از عبارتی که دقیقا معنی بسته شدن پرونده پی.ام.دی (ابعاد احتمالی نظامی) و پایان بررسی موضوع در شورای حکام را می‌دهد استفاده شود.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران عصر یک‌شنبه در حاشیه مراسم ختم غضنفر رکن‌آبادی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع)، افزود: پیش‌نویس قطعنامه درباره پی.ام. دی توسط کشورهای 1+5 به شورای حکام ارایه خواهد شد اما درباره واژگان و ادبیاتش در حال مشورت با آن‌ها هستیم.

او گفت اگر موضوع پی.ام.دی بسته نشود ما تعهدات‌مان طبق برجام را که به پی.ام.دی موکول شده است را اجرا نمی‌کنیم.

عراقچی تاکید کرد: 1+5 موظف است پیش‌نویس قطعنامه را به شورای حکام دهد و ما هم درباره موضوعات مندرج در آن مشورت می‌کنند اما بانی قطعنامه آن‌ها هستند.

وی درباره گزارش آمانو درباره پی.ام.دی گفت: آمانو مجری تصمیمات شورای حکام است و گزارش ارزیابی خود را ارایه می‌کند و این شورای حکام است که تصمیم می‌گیرد. اگر موضوع بسته نشود ما با وقفه‌ مواجه خواهیم شد.

این مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای گفت: ما انتظار داریم از آمانو گزارش متعادل و مبتنی بر واقعیات ارایه کند. مشخص است که درباره آن چه ادعا می‌شود پانزده سال پیش اتفاق افتاده نیم توان گزارش دقیق ارایه کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: از آمانو انتظار نمی‌رود گزارش 100 درصدی را بتواند ارایه کند اما گزارشی مبتنی بر واقعیات را انتظار داریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان