arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

کشتی فرنگی جایزه بزرگ آذربایجان- باکو/ زیدوند به مدال طلا رسید

در وزن 71 کیلوگرم که 14 کشتی گیر حضور دارند افشین بیابانگرد در دور اول با ضربه فنی پات اسمیت از آمریکا را شکست داد اما در دور بعد با نتیجه 7 بر یک مغلوب فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان شد و با توجه به حضور استابلر در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها راه یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدی زیدوند صاحب مدال طلای وزن 66 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی جایزه بزرگ آذربایجان شد.

به نقل از فدراسیون کشتی، 17 فرنگی کار کشورمان در این رقابت‌ها به میدان رفته‌اند که نتایج کشتی‌گیران کشورمان در پایان مسابقات مقدماتی به شرح زیر است:

در وزن 59 کیلوگرم که 15 کشتی‌گیر حضور دارند، محسن حاجی‌پور در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 مغلوب جسی تیلکی از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل تسمرادوف ازبکستانی وی از دور رقابت ها کنار رفت. در همین وزن مهرداد مردانی با نتیجه 8 بر 4 مغلوب المرات تسمرادوف نفر سوم جهان از ازبکستان شد و با حضور این کشتی گیر در دیدار فینال مردانی ابتدا در گروه بازنده ها با ضربه فنی فومیتاکا از ژاپن را شکست داد وی در دیدار رده بندی مقابل تیلکی از آمریکا با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 66 کیلوگرم که 17 کشتی گیر حضور دارند محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه چهار بر یک ریو هان سو دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی 2014، از کره جنوبی را شکست داد وی در دور بعد نیز پان ژنگ قهرمان آسیا از چین را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل کامران ممدوف دارنده مدال برنز اروپا از آذربایجان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

گرایی در این دیدار مقابل زائور کابولویف از روسیه با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و پنجم شد. در همین وزن مهدی زیدوند و علی ارسلان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف یکدیگر رفتند که زیدوند با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز استوان لیوای دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از اسلواکی را با نتیجه 6 بر 4 مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر حسن علی‌اف دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از آذربایجان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. زیدوند در این دیدار نیز مقابل کامران ممدوف با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. علی ارسلان نیز با توجه به حضور زیدوند در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت وی ابتدا در این گروه لیوای از اسلواکی را با نتیجه 6 بر 4 شکست داد اما در دیدار رده بندی مقابل حسن علی اف از آذربایجان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 71 کیلوگرم که 14 کشتی گیر حضور دارند افشین بیابانگرد در دور اول با ضربه فنی پات اسمیت از آمریکا را شکست داد اما در دور بعد با نتیجه 7 بر یک مغلوب فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان شد و با توجه به حضور استابلر در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها راه یافت. وی در دیدار شانس مجدد مقابل اتلینگر از کرواسی با نتیجه 2 بر 2 به پیروزی رسید ولی در دیدار رده بندی مقابل بالینت کورپاسی از مجارستان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مقام پنجم بسنده کرد. در همین وزن فرشاد بلفکه نیز در دور نخست با نتیجه 6 بر 4 از سد روسلان تساریف از قرقیزستان گذشت اما در دور بعد مقابل بالینت کورپاسی از مجارستان با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست کورپاسی از استابلر، بلفکه از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 75 کیلوگرم که 14 کشتی گیر حضور دارند، پیام بویری در دور اول با نتیجه 7 بر صفر کارلوس مونوز از کلمبیا را شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد آلابک عزیزبکوف از قرقیزستان گذشت. در همین وزن رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر دلشادین توردیف از ازبکستان را مغلوب کرد. دو نماینده کشورمان در دور بعد و برای حضور در دیدار فینال به مصاف یکدیگر رفتند که پیام بویری با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد و راهی دیدار فینال شد، طاهری نیز به دیدار رده بندی راه یافت. حریف بویری در دیدار فینال کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی است.

در وزن 80 کیلوگرم که 14 نفر وزن کشی کرده اند، یوسف قادریان در دور اول با نتیجه 4 بر یک از سد ویکتار ساسونوفسکی از بلاروس گذشت وی در دور بعد مقابل الوین مورسالیف قهرمان بازی های اروپایی و دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، قادریان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 85 کیلوگرم که 18 کشتی گیر شرکت کردند، حبیب اله اخلاقی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل حسین نوری دیگر نماینده کشورمان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد، نوری در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر صفر از سد رامسین عزیزسیر نفر سوم بازی های اروپایی از آلمان گذشت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل داوید چاکوتادزه از روسیه با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد به دیدار رده بندی رفت. در همین وزن مجتبی کریم فر پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر از سد نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت وی در دور بعد نیز رستم آساکولوف نایب قهرمان جهان و قهرمان آسیا و بازی های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، کریم فر در این مرحله به مصاف ژان بلنیوک قهرمان جهان از اوکراین رفت و در یک کشتی پایاپای با نتیجه 3 بر 3 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. سامان عزیزی چهارمین نماینده کشورمان در این وزن نیز پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 4 بر یک مغلوب ژان بلنیوک قهرمان جهان از اوکراین شد و با توجه به حضور وی در دیدار فینال وی نیز در گروه شانس با حاضر نشدن جردن هولم از آمریکا از سد وی گذشت تا در دیدار رده بندی به مصاف کریم فر برود. حبیب اله اخلاقی نیز با توجه به شکست نوری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 98 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، مهدی علیاری در دور نخست جو راو از آمریکا را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد وی در دور بعد نیز اورخان نورایف از آذربایجان را با نتیجه 6 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال، به مصاف دی ژیائو از چین را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. حریف علیاری در این دیدار شالوا گادابازه دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان است.

در وزن 130 کیلوگرم که 13 کشتی گیر حضور دارند، مهدی نوری در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 مغلوب ویتالی ایلنیتسکی از روسیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر وی از دور رقابت ها کنار رفت. در همین وزن بهنام مهدی زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مرادجان تویمب از تاجیکستان را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد وی در دور سوم و مرحله نیمه نهایی مقابل صباح شریعتی دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از آذربایجان با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان