arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

قنبری: تذکرها به دولت راه به جایی نبرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان افزایش گرد و غبارها در استان ایلام، گفت: بارها در این رابطه به دولت تذکر داده‌ایم و متاسفانه‌ از دلیل دولت برای بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان خبر نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان افزایش گرد و غبارها در استان ایلام، گفت: بارها در این رابطه به دولت تذکر داده‌ایم و متاسفانه‌ از دلیل دولت برای بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان خبر نداریم.

"داریوش قنبری" در گفت‌وگو با خانه ملت، تصریح کرد: متاسفانه هر روز نسبت به گذشته دامنه گردوغبار‌ها در استان ایلام بیشتر می‌شود.

گردوغبارها در ایلام تبدیل به فاجعه انسانی شده است

نماینده مردم ایلام، ایوان و مهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ادامه روند فعلی شاهد ایجاد بحران در سطح  استان خواهیم شد، اما آنچه که در ایلام اتفاق افتاده فراتر از یک بحران است و تبدیل به یک فاجع انسانی و زیست محیطی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش حجم و غلظت بیش از حد گرد وغبار در هوای استان ایلام امراض فراوانی دامن‌گیر مردم این استان شده است و مردم را روانه بیمارستا‌ن‌ها کرده است، علاوه بر اینکه سلامت مردم استان ایلام به خطر افتاده، فاجعه زیست‌محیطی هم در کنار این فاجعه انسانی در حال رخ دادن است.

وی افزود: بهار استان ایلام واقعا بی نظیر و مثال‌زدنی بود؛ اما امسال با وجود بی‌توجهی به این مساله و افزایش حجم  گرد وغبار‌ها، بهارش تبدیل به بهار غبارآلودی شده و درختان این استان رنگ خاکستری به خود گرفته‌اند.

قنبری یادآورشد: سیستم طبیعی استان در حال تغییر و دگرگونی است، این دگرگونی به معنی از بین رفتن گونه‌های زیست محیطی و مختلف گیاهی در استان ایلام است.
 
تذکرها به دولت راه به جایی نبرد

قنبری همچنین افزود: ما قبلا هم راجع به این موضوع تذکراتی را به دولت داده بودیم و متاسفانه نمی‌دانیم؛ چرا دولت به این تذکرات از سوی نمایندگاه توجهی نمی‌کند و این درحالی است که با وجود این تذکرات طی هفته‌های گذشته از طرف دولت اقدام ملموسی را برای حفظ ظاهر که هم شده انجام نداده است. حتی  وزارت خارجه اقدام به برگزاری جلساتی با  کشورهای همسایه نکرده تا  دلمان خوش باشد این موضوع در دولت در حال پیگیری است.

 عضو کمیسیون اجتماعی گفت: حتی دولت خواستار کمک از سازمان‌ها و مراجع بین‌المللی هم نشده، درحالی که ما می‌توانستیم از ظرفیت این سازمان‌ها استفاده کنیم که متاسفانه این فرصت را نیز از دست داده‌ایم.

دولت در برابر پدیده گرد وغبار کوتاهی کرده است

وی افزود: معتقدم دولت مسولیت جدی در این زمینه دارد و در قبال این مسولیت کوتاهی کرده است و باید درقبال سلامت مردم و همین‌طور در قبال محیط زیست پاسخگو باشد.

" داریوش قنبری" نماینده ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول  امروز - چهارشنبه- به رئیس جمهوری در خصوص صدور دستور جهت اقدام برای مقابله با پدیده گرد و غبار در استان ایلام، تذکر داد.
نظرات بینندگان