arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

دستگیری دو ژنرال و یک سرهنگ ارتش ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه تودی‌زمان ترکیه فاش کرد، روز شنبه دو ژنرال و یک سرهنگ ارتش این کشور که پیش از این اقدام به رهگیری و متوقف کردن کامیون‌های مملو از سلاح سازمان اطلاعات ترکیه برای تروریست های سوری کرده بودند، دستگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این گزارش در ژانویه 2014 دو ژنرال و یک سرهنگ ارتش ترکیه شامل ژنرال ابراهیم آیدین متعلق به ژاندارمری آنکارا، ژنرال حمزه جلپ‌اوغلو متعلق به ژاندارمری آدانا و سرهنگ برهان‌الدین جهانگیراوغلو، رئیس سابق لابراتوار کیفری ژاندرمری ترکیه اقدام به متوقف کردن سه کامیون عازم سوریه در جنوب ترکیه کردند. آن‌ها این اقدام را بعد از دریافت اطلاعاتی از منبعی ناشناس در خصوص این که کامیون‌ها حامل سلاح برای تروریست‌ها در سوریه هستند انجام داده‌اند.

روزنامه تودی‌زمان در ادامه گزارش خود نوشت، زمانی که اطلاعات مربوط به این کامیون‌ها علنی شد، مقام‌های بلندپایه سازمان اطلاعات ترکیه و سیاستمداران ارشد شامل رجب طیب اردوغان که در آن زمان نخست وزیر بود و احمد داود اوغلو که در آن زمان وزیر امور خارجه بود، از این مسأله که ژاندارم‌های این کشور این کامیون‌ها را متوقف کردند خشمگین شده و مدعی شدند این کامیون‌ها حاوی «کمک‌های انساندوستانه» برای ترکمان‌ها در حوالی جنوب ترکیه بوده‌اند. با این حال اپوزیسیون ترکیه و برخی رسانه‌های این کشور فاش ساختند که این کامیون‌ها، حامل سلاح برای تروریست‌ها در سوریه بوده‌اند.

روزنامه تودی‌زمان فاش ساخت، ژاندارم‌هایی که به رهگیری این کامیون‌ها پرداختند، تائید کردند که آن‌ها قرار نیست به منطقه محل سکونت ترکمان‌ها بروند بلکه عازم منطقه تحت کنترل گروه‌های تروریستی در سوریه هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان