arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

کفاشیان: شاید سهمیه ایران در سال آینده بازهم کاهش یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون فوتبال کمبود منابع مالی را از مهمترین مشکلات فوتبال کشور عنوان و اظهار کرد، از فوتبال کشورمان آن گونه که انتظار داریم ، حمایت نمی شود.

'علی کفاشیان ' روز یکشنبه درحاشیه انتخاب برترین های فوتبال آسیا در دهلی نو گفت ، کمبود منابع مالی باعث شده که قادر به جذب بازیکنان خارجی نباشیم و این عامل باعث افت فوتبال کشورمان و کاهش امتیازها در فدراسیون آسیا شده است .

وی با ابراز نگرانی درخصوص احتمال کاهش سهمیه کشورمان در فدراسیون آسیا خاطرنشان کرد،با وضعیت حال حاضر فوتبال کشور شاید سهمیه ایران در سال آینده بازهم کاهش یابد و این موجب افت فوتبال خواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال کشور گفت، باید برای جلوگیری از افت فوتبال حمایت مالی از این ورزش بیشتر شود.

وی اظهار امیدواری کرد، باتوسعه زیرساخت ها و تجهیز ورزشگاه ها،تامین امکانات مورد نیاز، ارتقاء فنی باشگاه ها و جذب بازیکنان قوی شاهد ارتقای بیش از پیش فوتبال کشور در آسیا باشیم .
کفاشیان درادامه با اظهار خوشنودی از انتخاب وحید شمسایی به عنوان بازیکن برتر فوتسال آسیا اظهار امیدواری کرد که فوتسال کشورمان مانند فوتبال در آسیا به عنوان برتر دست یابد.

وی افزود:تیم های ژاپن و امارات که به عنوان های برتر فوتبال آسیا دست یافتند این نتایج را با تلاش و کوشش فراوان ، برنامه ریزی و استفاده از منابع مالی مناسب به دست آوردند.
رییس فدراسیون فوتبال اظهار امیدواری کرد که با رفع مسائل و مشکلات مالی، در سال آینده شاهد وضعیت بهتری برای فوتبال کشور باشیم .

وی خاطرنشان کرد که اگر چه فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نامزد فدراسیون برتر، توسعه یافته و ورزش های پایه بود اما به این جوایز دست نیافتیم که امیدواریم در سال های این موفقیت برسیم.
کفاشیان درادامه به دیدارهایش با روسای فدراسیون های ژاپن ،چین و امارات اشاره کرد و گفت: در این گفت وگو ها درخصوص راه های گسترش همکاری های ورزشی بویژه در فوتبال تبادل نظر شد.

وی همچنین به میزبانی خوب هند برای برگزاری مراسم معرفی برترین های فوتبال اشاره و خاطرنشان کرد که هند درحال حاضر ظرفیت های خوبی برای توسعه ورزشی دارد و در فوتبال نیز گام های خوبی برداشته است .

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز  با اشاره به نتایج این دوره از مراسم برترین های فوتبال آسیا اظهار امیدواری کرد، باتوجه به سابقه و افتخارات فراوان فوتبال کشورمان در آسیا برنامه ریزی لازم برای موفقیت بیشتر این روزش در آسیا صورت گیرد.

وی درخصوص برنامه های فدراسیون فوتبال کشورمان برای توسعه این ورزش خاطرنشان کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم ضمن تقویت باشگاها و تیم ها زمینه لازم برای کسب امتیازها و موفقیت های بیشتر فوتبال کشورمان را فراهم کنیم .

مراسم انتخاب بهترین های فوتبال و فوتسال قاره آسیا یکشنبه شب در هتل مملکت رویایی دهلی نو برگزار شد و ایران تنها در بخش فوتسال موفق به کسب بهترین های سال 2015 آسیا شد.
در این مراسم، وحید شمسایی و باشگاه تاسیسات دریایی به ترتیب عنوان بهترین بازیکن سال و باشگاه فوتسال را در سال جاری میلادی از آن خود کردند و ایران در سایر بخش ها از دستیابی به جوایز کنفدراسیون فوتبال آسیا باز ماند.

در این فهرست، ژاپنی ها با کسب 8 جایزه با اقتدار در صدر ایستادند و استرالیا و چین هر کدام با دو جایزه در رتبه دوم قرار گرفتند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان