arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزیر خارجه: ارتقای سطح روابط با مصر زمان می برد

وزير خارجه كشورمان در خصوص روابط ايران با مصر گفت: طرفين علاقه‌مندند كه سطح روابط ارتقا يابد، اين يك پروسه‌ است كه مدتي زمان مي‌برد اما اميدواريم اين اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير خارجه كشورمان در خصوص روابط ايران با مصر گفت: طرفين علاقه‌مندند كه سطح روابط ارتقا يابد، اين يك پروسه‌ است كه مدتي زمان مي‌برد اما اميدواريم اين اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي فارس، علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه مراسم روز استقلال پاكستان كه چهارشنبه شب با حضور سفرا و مقامات سياسي، فرهنگي و نظامي مقيم ايران در خانه پاكستان برگزار شد، گفت:‌ زماني اقبال لاهوري شاعر و فيلسوف بزرگ پاكستاني توصيه كرد، كشوري مستقل از مسلمانان شبه‏قاره تشكيل شود و اين آرزو به نتيجه رسيد و كشوري به نام پاكستان متولد شد كه نام زيباي محل پاكان را به خود گرفت.

صالحي يادآور شد:‌ مردم پاكستان ملتي سخت‌كوش، پرتلاش و پاك‌انديش هستند و مرزهاي ما با پاكستان از زمان به وجود آمدن اين كشور مرزهاي صلح و دوستي بوده كه تا ابد نيز خواهد بود.

وزير خارجه كشورمان با بيان اينكه اقدامات لازم براي افزايش روابط اقتصادي بين دو كشور و تشكيل كميسيون اقتصادي انجام گرفته است، افزود: روابط اقتصادي و سياسي ما با پاكستان 1.2 ميليارد دلار است كه ما بايد اين سطح را افزايش دهيم. در اجلاس آتي كميسيون مشترك در خصوص ارتقاي سطح روابط تجاري اقدامات لازم را خواهيم داشت.

وي در خصوص اهداف سفر رحمان ملك وزير كشور پاكستان به ايران و دستاوردهاي اين سفر نيز اظهار داشت: ما ديداري 3ساعته با يكديگر داشتيم و رحمان ملك با وزير كشورمان نيز يك جلسه طولاني داشت كه در آن در مناسبات و روابط بين دو كشور به صورت صريح مسائل متعددي مطرح شد و اينكه چگونه اگر مشكلي وجود دارد آن را مديريت كنيم و مسائل كوچكي را كه رخ مي‌دهد اجازه ندهيم مشمول مرور زمان شود تا به يك معضل بزرگ تبديل شود.
صالحي يادآور شد: ما در مورد تحولات منطقه نيز با وزير كشور پاكستان صحبت‌هاي مفصلي داشتيم.

وزير خارجه كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص داير شدن سفارتخانه در مصر و ايران از سوي دو كشور نيز گفت: هرگاه روابط ما به سطح سفير ارتقا يافت، قطعاً سفارت نيز ايجاد خواهد شد.

وي با بيان اينكه امروز دفتر حفاظت از منافع در مصر داريم، يادآور شد: طرفين علاقمندند كه سطح روابط ارتقا يابد و در تماس هستيم تا اين روابط را ارتقا دهيم. اين يك پروسه‌ است كه مدتي زمان مي‌برد اما اميدواريم اين اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

صالحي در خصوص دعوت وزير خارجه مصر از وي براي سفر به اين كشور نيز گفت:‌ اگر خدا بخواهد به مصر سفر خواهم کرد.
نظرات بینندگان