arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

آیت الله لاریجانی: محنت بزرگ جهان اسلام برخوردهاي سفاکانه حکام خودکامه بحرين و عربستان است

رييس قوه قضاييه با گراميداشت روز ارتش و سالروز تأسيس سپاه پاسداران، ارتش و سپاه را قدرتمند، الهي و کارآمد برشمرد و گفت: بحمدالله نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از قدرتمندترين ارتش‌هاي منطقه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس قوه قضاييه با گراميداشت روز ارتش و سالروز تأسيس سپاه پاسداران، ارتش و سپاه را قدرتمند، الهي و کارآمد برشمرد و گفت: بحمدالله نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از قدرتمندترين ارتش‌هاي منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، ‌آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي قبل از ورود به دستور جلسه با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش و دوم ارديبهشت سالروز تأسيس سپاه پاسداران گفت: 29 فروردين روز ارتش بود و دوم ارديبهشت هم سالروز تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران است. بايد اين ايام را گرامي بداريم. قواي مسلح جمهوري اسلامي بسيار قدرتمند، الهي، مکتبي و حافظ نظام جمهوري اسلامي ايران استو با تدابير مقام معظم رهبري فرماندهي کل قوا وتلاشهاي مستمر نيروهاي مسلح بحمدالله امروز ارتش ما قدرتمند‌ترين ارتش در تاريخ ايران و از قدرتمندترين ارتش‌هاي منطقه است.

وي با تأکيد بر قدرت و کارآمدي سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم که بر اساس قانون اساسي تثيبت شد، اکنون نيرويي کارآمد و قدرتمند است و با تعبيري که در اصل 150 قانون اساسي آمده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيرويي است که در نخستين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي تشکيل شد و براي ادامه نقش خود در پاسداري از انقلاب و دستاوردهاي آن پابرجا خواهد ماند و بحمدالله اين نيرويي که بر حسب قانون اساسي پابرجا ماند، اکنون نيرويي قدرتمند در دفاع از کيان نظام و ارزش‌هاي والاي آن است.

رييس قوه قضاييه با تقدير از رشادت‌ها و تلاش‌هاي نيروهاي مسلح در پاسداري از کيان انقلاب اسلامي افزود: بحمدالله ارتش و سپاه ما قدرتمند و در وحدت و انسجام کامل به سر مي‌برند و موجب شده‌اند که نيروهاي مسلح باز دارنده در کشور فراهم شود و در طول 8 سال دفاع مقدس نيز اين وحدت و همدلي دشمن را خوار و زبون کرد و اميدواريم که اين وحدت و همدلي همواره باقي بماند.

وي با اشاره به اقدام دولت عراق در مقابله با گروهک منافقين اظهاركرد: از دولت و ارتش عراق تشکر مي‌کنيم که گرچه با تأخير، ولي بالاخره تصميم به اخراج منافقان از عراق گرفت و اين اقدام خواسته حداقلي ايران بود و ما انتظار داريم که سران منافقان به خاطر به خاک و خون کشيدن جوان‌هاي پاک ما و به شهادت رساندن بزرگان ما محاکمه شوند و زمينه بازگشت افراد فريب خورده به دامن جمهوري اسلامي فراهم شود.

آيت‌الله آملي لاريجاني به جنبش‌هاي مردمي جهان اسلام از خليج فارس تا شمال آفريقا اشاره کرد و گفت: امروز مسئله بزرگ جهان اسلام، خيزش‌هايي است که در سرتاسر جهان اسلام از خليج فارس تا شمال آفريقا به وقوع پيوسته و در حال گسترش است.

رييس قوه قضاييه مهمترين مسئله را در ارتباط با اين جنبش‌ها و چگونگي استمرار آن دانست و افزود: توده‌هاي ميليوني مسلمان در کشورهاي اسلاميدر طلب حقوق خودشان و براي عدالتخواهي، آزادي و ارزش‌هاي اسلامي قيام کردند و اکنون مسئله مهم جهان اسلام چگونگي استمرار اين خيزش‌ها و چگونگي حمايت از اين خيزش‌هاست. به اعتراف دوست و دشمن اين حرکت‌هاي الهي و آزادي خواهانه ملهم و الگو گرفته از انقلاب الهي ملت مقاوم ايران است.

وي با ابراز تأسف از برخوردهاي دوگانه و به دور از انصاف حاکمان برخي کشورهاي اسلامي و کشورهاي غربي با خيزش‌هاي جهان اسلام، تأکيد کرد: امروز محنت بزرگ جهان اسلام برخوردهاي سفاکانه حکام خودکامه بحرين، عربستان و امارات با مسلمانان بحرين است، جنايات مستمر عبدا... صالح با مردم مسلمان و بي‌پناه يمن است، برخورد جنايتکارانه قذافي با مردم انقلابي ليبي است. گناه اين مردم عدالتخواهي، آزادي و اسلام خواهي است، مردم اين سرزمين‌ها از حق رأي محرومند.

آملي لاريجاني به گزارشي در خصوص انقلاب مردم بحرين اشاره و اظهاركرد: در گزارشي شنيده شده است که براي مصالحه حکام بحرين آل خليفه پيغام داده‌اند که ما حاضر به تشکيل حکومتي هستيم که در آن رأي مردم باشد، منتها حکومتي که در آن هر 50 نفر شيعه از يک رأي برخوردار باشند، آيا اين معناي حقوق بشر است؟ چه ظلمي بالاتر از اين در حق مردم مي‌توان روا داشت و آمريکا و اروپا که دائما از حقوق بشر دم مي‌زنند از کشتار مردم مسلمان و جنايات حکام اين کشورها دفاع مي‌کنند. آيا به خاک و خون کشيدن مردم مسلمان بحرين اعم از شيعه و سني، حقوق بشر است؟ اروپا و آمريکا تا کي مي‌توانند در پشت نقاب نفاق ضد انساني خود مخفي بمانند؟ اگر حقوق بشر اين است بايد گفت لعنت بر اين حقوق بشر آمريکايي و لعنت بر اين مدافعان دروغين حقوق بشر.

رييس قوه قضاييه افزود: جريانات اخير ضد انساني‌ترين حوادثي است که با دخالت‌هاي مستقيم و غير مستقيم آمريکا و اروپا در کشورهاي مسلمان منطقه صورت مي‌پذيرد و مردم اين کشورها هيچگاه اين امر را فراموش نخواهند کرد.

آيت‌الله لاريجاني با اشاره به منافع آمريکا و آل سعود در کشورهاي منطقه از جمله بحرين گفت: در برخي گزارش‌ها که اخيراً منتشر شده آمده است که بيشترين قسمت سرزمين بحرين مربوط به آل خليفه است، نيمه جنوبي بحرين کلاً مربوط به آل خليفه است، 43 جزيره در اين کشور است که تقريباً همه‌اش در اختيار خانواده آل خليفه قرار دارد، حاشيه غربي بحرين را از شمال تا جنوب يک حاشيه‌اي کشيده‌اند که در اختيار آنهاست و مردم آن قسمت را از دريا محروم کرد‌ه‌اند! آيا اين حقوق بشر است؟ انصافاً ضد انساني‌ترين روش‌ها براي سرکوب مردم در اين کشورها اعمال مي‌شود، مساجد تخريب مي‌شود، زنها به زندان برده مي‌شوند و مردم اين کشورها به خاک و خون کشيده مي‌شوند.

رييس قوه قضاييه ابراز اميدواري کرد که مردم مسلمان در سرتاسر جهان اسلام به حمايت مردم بي پناه در بحرين و يمن و ليبي برخيزندتا انشاءا... در اسرع وقت مردم و امت مسلمان بتوانند حکومت‌هايي آزاد، مستقل، ديني و انساني در اين کشورها برپا کنند.

در اين جلسه همچنين قانون نحوه اجراي محکوميت‌هاي مالي مصوب سال 1377 نيز بررسي و ادامه آن به جلسه بعدي موکول شد.

نظرات بینندگان