arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

پایگاه جدید دریایی کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی از ساخت یک پایگاه جدید دریایی برای مقابله با کره شمالی خبر داد.
به نقل از اسپوتنیک، رسانه های داخلی کره جنوبی روز یکشنبه از مراحل پایانی ساخت یک پایگاه دریایی جدید در جزیره ججو در جنوب این کشور خبر دادند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، هدف از ایجاد این پایگاه که محل استقرار نیروهای واکنش سریع خواهد بود، پاسخ به تحریکات کره شمالی است.

کانگ دونگ کیل از فرماندهان نیروی دریایی کره جنوبی که مسئولیت اجرای طرح ساخت این پایگاه را به عهده دارد در این باره گفت عملیات ساخت این پایگاه جدید 96 درصد پیشرفت داشته است و افتتاح آن در ماه ژانویه انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام رسانه های کره جنوبی، در پی آغاز به کار این پایگاه، سئول قادر خواهد بود کشتی های جنگی خود را علیه کره شمالی در مدت زمانی بسیار کوتاه، اعزام کند.

هزینه ساخت این پایگاه نیروی دریایی حدود 882 میلیون دلار برآورد شده است.

کره جنوبی و کره شمالی همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند زیرا پس از پایان جنگ کره در سال های 1950 تا 1953، هیچ پیمان صلحی میان دو کشور امضا نشد.

تنش های طولانی مدت میان کره شمالی و کره جنوبی در ماه اوت گذشته پس از آن اوج گرفت که توپخانه کره جنوبی اقدام به شلیک در منطقه عاری از تسلیحات میان دو کشور کرد. این اقدام باعث شد پیونگ یانگ حالت نزدیک به جنگ را میان دو کشور اعلام کند. گفتگو میان مقامات دو کشور باعث کاهش تنش در روابط دوجانبه شد.

نظرات بینندگان