arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

نیمی از شهروندان آلمانی صدر اعظمی مرکل را نمی‌خواهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جدیدترین نظر سنجی موسسه "امنید" نشان می‌دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی دیگر نمی‌خواهند مرکل یک دوره دیگر صدر اعظم آلمان شود.

به نقل از هفته‌نامه "اشپیگل"، بر اساس جدیدترین نظر سنجی مؤسسه "امنید" حمایت مردمی از مرکل به شدت کاهش پیدا کرده است. نتایج این نظرسنجی که به سفارش نشریه "بیلد" انجام گرفته است نشان می‌دهد که  تقریبا نیمی از آلمانی ها مخالف یک دور دیگر صدر اعظمی آلمان برای مرکل هستند.

حدود 48درصد شهروندان آلمانی مخالف دور چهارم صدر اعظمی مرکل بوده و نمی خواهند وی یک دور دیگر صدر اعظم کشورشان شود. بر اساس این نظرسنجی تنها 44 درصد از شهروندان آلمانی خواهان ادامه دوران صدر اعظمی آلمان در سال 2017 هستند.

مرکل از این نظر به خصوص با 55 درصد از حمایت شهروندان شرق آلمان برخوردار است و 46درصد از زنان آلمان هم در این راستا از وی حمایت می‌کنند. در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز 87 درصد خواهان ادامه صدر اعظمی مرکل در آلمان هستند.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که 47 درصد آلمانی‌ها سیاست مرکل در قبال بحران پناهندگان را غلط ارزیابی می‌کنند و تنها 40 درصد چنین سیاستی را درست می‌دانند. طرفداران احزاب متحد مسیحی در این راستا با 57 درصد از مرکل حمایت می‌کنند.

مرکل از سال 2005 صدر اعظم آلمان است.

 موسسه "امنید" این نظرسنجی را در 26 نوامبر از بین 579 نفر از شهروندان آلمانی انجام داد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان