arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

اردوغان موشک هوا به هوا را به اقتصاد ترکیه شلیک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده ارشد روسی ضمن اشاره به تحریمهای اعمال شده علیه ترکیه تاکید کرد: تصمیم آنکارا برای سرنگون کردن بمب افکن روسی در واقع تاثیر منفی زیادی بر چهار بخش مهم اقتصادی ترکیه خواهد گذاشت.
به نقل از اسپوتنیک، آلکسی پوشکوف نماینده روسی در سخنانی تصریح کرد: این مساله روشن شده است که اردوغان موشک هوا به هوا را به اقتصاد ترکیه شلیک کرده است. 4 بخش اقتصاد ترکیه لطمه خواهد دید.

وی در ادامه گفت: نخست بخش گردشگری متضرر خواهد شد. ترکیه هر سال 3.5 تا 4 میلیارد دلار از گردشگران روسی درامد کسب می کند که 12 تا 18 درصد کل صنعت گردشگری این کشور را تشکیل می دهد.

پوشکوف افزود: شرکتهای ترکیه ای که با روسیه همکاری تجاری دارند دومین بخشی خواهند بود که متضرر می شوند. درآمد کل شرکت های ترکیه ای سال گذشته به بیش از 50 میلیارد روبل معادل 750 میلیون دلار رسیده است.

وی اظهار داشت: سومین بخش، شرکتهای ترکیه ای خواهند بود که کالاهای خود را به روسیه صادر می کنند. حجم مبادلات تجاری روسیه و ترکیه در سال های اخیر به بیش از 30 میلیارد دلار رسیده است. این تحریمها یک مشکل جدی برای کسب و کارهای ترکیه خواهد بود. شرکتهای ترکیه ای به دنبال یافتن بازارهای جدیدی خواهند بود و البته برخی از آنها موفق نخواهند شد.

پوشکوف تاکید کرد: بودجه ترکیه نیز به علت کاهش درآمد صادراتی و بخش گردشگری با کاهش روبرو خواهد شد. البته تدابیر اتخاذ شده از سوی روسیه با هدف آسیب رساندن به شهروندان ترکیه نیست.

در حالی که تنش در روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو 24 روسیه توسط جنگنده های اف 16 ترکیه بالا گرفته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته فرمان تحریم برخی کالاهای ترکیه را صادر کرده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان