arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

فعالیت دهها شرکت آلمانی در ایرانظ حتی در دوره تحریم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دهها شرکت آلمانی طی سالهای گذشته و در طول تحریمها در ایران فعالیت می‌کردند و همچنان در بازار این کشور فعال هستند.


به گزارش «انتخاب»، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از فعالیت دهها شرکت آلمانی در ایران طی سالهای اخیر خبر داد و نوشت که شرکتهای آلمانی، عمدتا شرکتهای تجاری کوچک، حتی در طول تحریمها نیز از ایران خارج نشده اند و در لبه درهای ورودی ایران ایستاده‌اند.

این گزارش افزود: به دنبال حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و احتمال تسهیل تحریمها علیه ایران، این شرکتها جزء اولین شرکتهایی خواهند بود از باز شدن بازار ایران سود خواهند برد. 

براساس اعلام اتاق تجارت و صنعت ایران و آلمان، از سال گذشته بیش از 75 شرکت آلمانی در ایران فعالیت می‌کنند. این شرکتها که بیشتر آنها شرکتهای کوچک هستند در حوزه‌های بهداشت و درمان، ساخت و ساز و صنایع تخصصی مرتبط با خودرو که مشمول تحریمها نیستند فعالیت می‌کنند. 

به نوشته روزنامه وال استریت، این شرکتها به واسطه اینکه روابط بسیار محدودی با آمریکا دارند توانایی حضور و باقی ماندن در بازار ایران را داشته‌اند. متخصصان می‌گویند که آمریکا نسبت به این شرکتها از اهرمهای کمی برای مقابله در برابر تحریمها برخوردار است. در مقابل شرکتهای چندملیتی بزرگ نظیر گروه فنی و مهندسی زیمنس آلمان در لیست آمریکا قرار گرفته و مجبور هستند که با محدویتهای آمریکا در زمینه تحریمها همراهی کنند.

مدیر اجرایی شرکت آلمانی Dentaurum GmbH می‌گوید که ما هرگز به طور واقعی ایران را ترک نکردیم. 

مارک پیس افزود: درحالیکه صادرات تجهیزات دندانپزشکی به ایران تحریم نیست ما حتی تمام تراکنشهای مالی خود را هم با تایید اداره صادرات و امور اقتصادی فدرال آلمان انجام می‌دادیم تا گرفتار قوانین تحریمی آمریکا و اتحادیه اروپا نشویم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان