arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

احمدی نژاد: دوران ما، آخرين پيچ تاريخ است

دكتر محمود احمدي‌نژاد گفت: ‌بالاترين هديه خدا به انسان دادن فرصت خدمت‌گذاري به مردم است. عناوين و سمت‌ها اعتباري هستند و آنچه اصل مي‌باشد خدمت است. هر كس هر چقدر خادم‌تر باشد بيشتر مدير و رييس است. تفاوت نظام اسلامي با آنچه در غرب شاهديم در همين جاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور كشورمان در آخرين برنامه خود در سفر استاني به كردستان در ديدار با مديران و منتخبان استان خطاب به مديران و همكاران خود گفت:‌ از همه شما به خاطر خدمات خوبتان تشكر مي‌كنم. اما توصيه مي‌كنم كه قدرشناس اين فرصت خدمت باشيد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد گفت: ‌بالاترين هديه خدا به انسان دادن فرصت خدمت‌گذاري به مردم است. عناوين و سمت‌ها اعتباري هستند و آنچه اصل مي‌باشد خدمت است. هر كس هر چقدر خادم‌تر باشد بيشتر مدير و رييس است. تفاوت نظام اسلامي با آنچه در غرب شاهديم در همين جاست.

وي ادامه داد: در غرب هر كسي بيشتر تشريفات داشته باشد بيشتر رييس است. به عنوان مثال رييس جمهوري را مي‌شناسم كه وقتي به كشوري سفر مي‌كند با 21 هواپيما وسايل و اطرافيان خود را جابه جا مي‌كند، در حالي كه در فرهنگ ما برعكس است؛ هر كس هر چقدر بيشتر رييس باشد بايد تشريفات كمتري داشته باشد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: ‌اين اعتقاد شخصي من است كه همه انبياي الهي آرزو داشته‌اند زمان ما را درك كنند؛ چرا كه پيچ تند و آخرين پيچ تاريخ است و عبور از گردنه‌اي است كه نتيجه زحمات تمام انبيا است. قرار است در اين دوره از پيچ ظلم و تحقير، به دوره درخشاني تاريخي برسيم.

رييس جمهور گفت:‌امروز همه مدعيان شكست خورده‌اند، ماركسيست‌ها كارشان تمام شده است، وسرمايه‌داران هم به آخر خط رسيده‌اند و تنها راه بازگشت به راه انبيا الهي باقي مانده است؛ همه پيامبران آمده بودند كه اين نكته را به بشريت بفهمانند كه راهي جز راه انبيا براي سعادت وجود ندارد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: ما در ايران خدمت مي‌كنيم و براي ملتي كار مي‌كنيم كه پر افتخارترين ملت تاريخ است. همه مورخان اذعان دارند كه سهم ملت ايران در فرهنگ و تمدن جهاني بي‌نظير است. ملت ايران رتبه اول را دارد و رقيبي هم ندارد.

احمدي نژاد با بيان اين مطلب كه موجوديت فعلي هر ملتي برآمده از تاريخ آن ملت است، اظهار داشت: امروز مي‌بينيم كه آمريكا و برخي كشورهاي استكباري با تكيه بر سلاح سخن مي‌گويند و خود چيزي براي گفتن ندارند. ممكن است برخي گول ظاهر آن‌ها را بخورند، اما ظاهر نمي‌تواند حرفي به جهان ارائه دهد. ظاهر آن‌ها هم نشان از غارت آن‌ها در طول تاريخ دارد.

رييس جمهور با اشاره به كسري بودجه آمريكا گفت: آمريكا مي‌گويد هزار و 600 ميليارد دلار كسري بودجه دارد وآن را از طريق چاپ پول جبران مي‌كند. وقتي اقتصاد و پولي در جهان مسلط باشد و بخواهد كسري بودجه خود را با چنين كاري تامين كند يعني مي‌خواهد معادل آن را از جيب ملت‌ها بردارد. در 30 سال اخير دولت آمريكا 30 الي 31 هزار ميليارد دلار پول قلابي توليد كرده است. آن ها در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سياست به بن‌بست رسيده‌اند و وقتي كم مي‌آورند سلاح مي‌كشند. تنها ملتي كه در تاريخ تجلي فرهنگ و انسانيت، توحيد و عدالت بوده است ايران است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌ اين ناسيونالسيم نيست، ما پيرو دين حنيف هستيم، اما ايران و موجوديت آن يك نعمت خدادادي است وقتي عظمت ايران را مي‌گويم به دنبال غرور نيستيم، بلكه مي‌خواهيم مسووليت‌هاي خودرا يادآوري كنيم.

احمدي‌نژاد افزود: جز ملت ايران هيچ كس حرفي براي گفتن ندارد و اگر قرار است تغييري ايجاد شود پرچمداريش با كشور ماست.

به گزارش ايسنا،احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر فرصت خدمت‌رساني به مردم ايران گفت: ‌ما خادم ملت ايران هستيم، و اين توفيق بزرگي است. حالا اين براي شما توفيق بيشتري است، چرا خادم مردم كردستان هستيد. مردمي كه صادق، بي‌آلايش و فداكارند و در سخت‌ترين شرايط از كشور دفاع كردند.

رييس جمهور در بخش ديگر سخنان خود با تاكيد بر رسيدگي به مشكلات جزيي مردم گفت:‌ ما بايد در كنار مردم باشيم. كارهاي كلان استان مهم است، اما تك تك مردم و زندگي‌شان هم بايد براي ما مهم باشد. اگر بيش از 500 مديري كه در اين استان هستند هر كدام روزي يك مشكل مثل دادن وام به يك دانشجو يا بر طرف كردن مشكلات يك كشاورز را انجام دهند بسياري از مشكلات مردم حل خواهد شد. راه آسان بودن خدمت به مردم اين است كه عاشق مردم باشيم.

احمدي‌نژاد گفت:‌حتي من معتقدم كسي كه عاشق مردم نباشد اگر بگويد خدا را دوست دارد حتما دروغ مي‌گويد، چرا كه معيار سنجش دوست داشتن خدا دوست داشتن مردم است. ما بايد مشكلات مردم را مشكلات خودمان بدانيم در اين صورت است كه به دنبال حل آن خواهيم بود.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت:‌ استان كردستان سرشار از استعدادهاست. بهترين طبيعت و بهترين انسان‌ها در اين جا هستند. مردمي كم توقع و قدرشناس و سخت‌كوش. همه چيز براي جهش در استان مهياست، اين استان مي‌تواند نمونه شود، و همه بايد براي اعتدال استان تلاش و با همدلي فعاليت كنيم. دشمن به دنبال ايجاد تفرقه است و ما نبايد اجازه چنين چيزي را بدهيم.

رييس جمهور كشورمان با تاكيد بر ايمان و آينده‌يي درخشان گفت:‌ بايد به آينده درخشان اميد داشته باشيم و اين كه تلاش‌هايمان نتيجه خواهد داد. دشمن است كه مي‌خواهد ما را نااميد كند.

احمدي‌نژاد در ادامه به هدفمندي يارانه‌ها اشاره كرد و گفت:‌ تا چند سال پيش افرادي بودند كه در اجراي هدفمندي يارانه‌ها مي‌گفتند كه نمي‌شود و اگر اجرا كنيم ممكن است اتفاقاتي بيفتد، اما ديديد كه هيچ اتفاقي نيفتاد و اين‌ها جز القاي شيطان نبود تا اين كار انجام نشود.

احمدي‌نژاد گفت: ‌هر كس دوستدار كردستان است امروز بايد براي آباداني اين استان تلاش كند. همه جاي ايران بايد چنين فرهنگي حاكم شود. همه بايد به فكر مملكت باشيم. نه اين‌كه به دنبال آن باشيم كه فقط منافع خود را ببريم. من در زماني كه در دانشگاه درس مي‌خواندم دوستي داشتم كه روزي مرا به ناهار يا شام دعوت كرد و سر سفره نان و سركه آورد، اما امروز نمي‌دانم كه ثروتش چقدر است. چندي پيش به او پيام فرستادم كه آن رفتارها كجا و رفتارهاي امروز كجا.

رييس جمهور در پايان سخنان خود از ماموستا شيخ‌الاسلام ياد كرد و گفت: او مثل يك چشمه پاك و زلال بود.
نظرات بینندگان