arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

آخرین وضعیت 3 پایانه مرزی کشور برای خروج زائران اربعین حسینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر، درباره آخرین وضعیت عبور زائران اربعین حسینی از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران در استان‌های خوزستان و ایلام، گفت: بنا به دلایلی که قبلا گفته شد و نزدیکی به مرز مهران با کربلای معلی و نجف اشرف، اکثر زائران مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب می‌کنند و این در حالی است که ما مرزهای رسمی شلمچه و چزابه را در استان خوزستان داریم.

وی افزود: اتفاقا شرایط مرزهای شلمچه و چزابه نسبت به مرز مهران از جهت دسترسی به راه و امکانات خیلی خوب فراهم است.

قائم‌مقام وزیر کشور به بازدید روز گذشته رئیس مجلس از مرز مهران اشاره کرد و گفت: بنده در این بازدید وی را همراهی می‌کردم که براساس آن، مرزهای مهران و شلمچه مورد بازدید قرار گرفت و شرایط در هر دو استان کاملا عادی بود، اما امروز علاوه بر تذکرات قبلی که ما داده بودیم مرز مهران کاملا تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه زائرانی که ویزا گرفتند مرزهای شلمچه و چذابه را برای خروج انتخاب کنند، تاکید کرد: بنابراین با توجه به تراکمی که در مرز مهران ایجاد شد که متاسفانه این تراکم را افرادی ایجاد کردند که مدارک قانونی خروج از کشور را ندارند، بنابراین ما در مرز مهران با تعدادی از زائرانی که ویزا و اسناد قانونی داشتند و افرادی که فاقد اسناد قانونی خروج از کشور بودند، مواجه شدیم. 

امیری با بیان اینکه مسئولان محلی برای اینکه بتوانند در خروج از کشور افرادی که دارای مجوز‌های قانونی برای خروج هستند، مجبور شدند از تردد افراد بدون ویزا در مرز مهران جلوگیری کنند، اظهار داشت: این موضوع باعث شد که ما با یک تراکم و ترافیکی در منطقه مهران مواجه شویم، به طوری که در حال حاضر از ورود افرادی که دارای ویزا نیستند به استان ایلام جلوگیری می‌شود. 

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: بنابراین بنده تقاضا و خواهشم از عزیزانی که دارای ویزا نیستند این است که از تردد خودداری کنند، زیرا دولت عراق معذور از پذیرش این افراد است و دولت این کشور آنها را نمی‌پذیرد، بنابراین خواهش ما این است که به محل مراجعه نکنند، زیرا از خروج‌شان ممانعت می‌شود.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: تقاضای بنده از زائرانی که دارای ویزا و مدارک قانونی برای خروج از کشور هستند این است که مرزهای شلمچه و چزابه را برای خروج از کشور انتخاب کنند. در این مرزها حرکت بسیار خوب و تسهیلات مناسبی نیز فراهم شده است. خواهش ما این است که زائران در مسیر برگشت نیز به جای مرز مهران مرزهای شلمچه و چذابه را برای بازگشت انتخاب کنند، زیرا اگر قصد خروج از مرز مهران را داشته باشند طبیعتا راه‌های این استان کشش این تعدد زائر را ندارد و نمی‌تواند آنها را به راحتی عبور دهد و زائران به زحمت می‌افتند و با مشکل روبرو می‌شوند.

برچسب ها: تردد ، ترافیک ، ویزا ، مرز
نظرات بینندگان