arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

توهین به افراد چاق در متروی لندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه های انگلیس از اقدامات توهین آمیز یک تشکل دگر ستیز علیه افراد چاق در متروی لندن خبر دادند و نوشتند که به دنبال شکایت های مطرح شده در این زمینه، پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری عاملان این اقدامات است.

 به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس، یک تشکل موسوم به 'متنفران از چاقی' اخیرا در برخی خطوط متروی لندن کارت های توهین آمیزی را به افراد چاق بویژه خانم های چاق داده است که بر روی آنها نوشته شده بود 'سازمان ما از افراد چاق متنفر و ناراحت است.'
خانم 'کارا فلوریش'، کارمند سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس که یکی از این کارت های 'تنفر از چاقی' را در متروی لندن دریافت کرده، گفته است: هنگامی که در حال سفر بودم، کارتی را از تشکل موسوم به 'متنفران از چاقی' دریافت کردم که بر روی آن عبارت 'سازمان ما از افراد چاق متنفر و ناراحت است'، حک شده بود.
وی این اقدام را 'مشمئز کننده و بزدلانه' خواند و افزود: چنین اقداماتی بویژه می تواند به روحیه افرادی که دچار ضعف اعتماد به نفس هستند، آسیب بزند. من بیشتر نگران افرادی هستم که از بیماری چاقی و بی نظمی و عادات بد تغذیه ای رنج می برند.
روزنامه ایندیپندنت لندن نیز گزارش داد: بر روی کارتهایی که در متروهای لندن به افراد چاق داده شده، نوشته شده است: 'ما نسبت به اینکه شما مقدار بسیار زیادی از ذخایر غذایی را مصرف می کنید... و از اینکه شما برای ارضای حرص و آز خود و سپس درمان چاقی و پرخوری تان بودجه سازمان ملی بهداشت و درمان کشور ( ان ایچ اس) را هدر می دهید، ناراحت هستیم. ما نمی توانیم درک کنیم شما چگونه این نکته را نمی دانید که اگر کمتر بخورید، اندامی متناسب تر خواهید داشت و با رضایت و خوشحالی بیشتری زندگی خواهید کرد. ما همچنین از اینکه شما را خوک های زیبا می نامند، معترضیم. شما خوک نیستید، بلکه انسان هایی چاق و زشت هستید.'
پلیس حمل و نقل انگلیس نیز با ناراحت کننده دانستن این اقدام ضد اجتماعی و با اعلام اینکه از پخش این گونه کارت های توهین آمیز اطلاع کامل دارد، از شهروندان خواست این گونه موارد را به اداره پلیس اطلاع دهند.
توزیع این کارت ها همچنین خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخته و باعث شده است این کاربران حمایت خود را از قربانیان این اقدامات توهین آمیز اعلام کنند.

منبع:ایرنا
نظرات بینندگان