arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
رسانه های روسی:

اعلام آمادگی روسیه برای راه اندازی پایگاه هوایی دوم خود در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در شرایط افزایش تهاجم هوایی روسیه به مواضع و اهداف تروریست ها در سوریه، رسانه های روسی از آماده شدن مسکو برای راه اندازی پایگاه هوایی دیگر در سوریه خبر دادند.

برخی رسانه های روسی از جمله خبرگزاری اینترفاکس روز سه شنبه اعلام کردند: روسیه برای راه اندازی پایگاه هوایی دوم خود در سوریه آماده می شود و قصد دارد در این پایگاه جنگنده و بمب افکن های بیشتر و نیروی نظامی مستقر کند.

روسیه از روز هفتم مهر ماه در سوریه عملیات هوایی ضدتروریستی برای نابودی گروه های تروریستی خطرناک در وهله اول گروه داعش را اجرا می کند و بیش از 30 هواپیما و بالگرد نظامی روسی در پایگاه هوایی حمیم در استان لاذقیه سوریه مستقر شده اند.

در گزارش رسانه های روسی گفته شده است: پایگاه هوایی دوم روسیه در سوریه در فرودگاهی در نزدیکی شهر حمص قرار دارد و در آن حدود 10 فروند بمب افکن و جنگنده سوخو و 15 فروند بالگرد نظامی مستقر شده است و بیش از 50 پرسنل نظامی روس نیز در این پایگاه خدمت می کنند.

خبرگزاری اینترفاکس در این باره اعلام کرد: ارتش روسیه در آینده نزدیک ممکن است تا یکهزار نیروی نظامی ویژه و واحدهای تجسسی در حومه پایگاه جدید این کشور در حمص برای محافظت از ان مستقر کند.

در پایگاه جدید 45 سالن ویژه استقرار هواپیماهای نظامی و باندهای برای پرواز هواپیماها وجود دارد و در زمان حاضر متخصصان نظامی این پایگاه را برای راه اندازی مجهز می کنند.

در همین حال برخی رسانه ها از برنامه ارتش روسیه برای استقرار سکوهای موشکی و آتشبارهای مدرن در سوریه خبر دادند.

در این گزارش ها یادآور شده است: افزایش تعداد هواپیماهای نظامی روسی در سوریه به نیروهای ارتش این کشور برای پیشروی در مناطق تحت کنترل تروریست ها کمک خواهد کرد.
دولت روسیه و وزارت دفاع این کشور هنوز به اخبار رسانه های روسی در مورد برنامه راه اندازی پایگاه هوایی جدید این کشور در سوریه واکنشی نشان نداده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان