arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

باهنر: درصورت بی خطربودن اصلاح طلبان نیازی به اجماع اصولگرایان نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان اگر خطری از سوی اصلاح طلبان احساس نکنند نیازی به اجماع میان نامزدهای خود ندارند.

محمد رضا باهنر روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی اصولگرایان ترشیز در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی افزود: همه مجالس از جمله مجلس نهم تاکنون فراز و نشیب ها و ایرادات بسیار داشته است لذا اگر می خواهیم در مجلس دهم همانند مجلس کنونی اصولگراها در اکثریت قرار گیرند باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

عضو جبهه متحد اصولگرایان اظهار کرد: برای حفظ ترکیب مجلس نهم همه ما و فعالان سیاسی مسئولیم.

وی گفت: در انتخابات مجلس ممکن است نظرها برروی چند نامزد باشد لذا اگر خطری از سوی اصلاح طلبان احساس نشود ایرادی ندارد چند نفر از اصولگرایان با هم رقابت کنند اما اگر تردیدی هست که با حضور چند اصولگرا ممکن است یک اصلاح طلب به مجلس برود همه ما مسئول هستیم و باید به اجماع برسیم.

باهنر افزود: اگر چند نفر از اصولگرایان حاضر نبودند در کنار هم قرار گیرند و رقیب به مجلس راه یافت این ظلمی به همفکران است لذا باید برای رفع این مشکل به راههای برون رفت توجه شود.

این عضو جبهه اصولگرایان اظهار کرد: با تأیید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان و اظهار نظر در باره توان و تقوای افراد، دعواها بالا می گیرد لذا آنچه می تواند در این زمینه تعیین کننده باشد میزان رای آوری است که با نظر سنجی به دست می آید.

وی با تاکید بر اینکه نظر سنجی ها نباید بومی باشد یا افراد دست اندرکار طرفدار کسی باشند گفت: انجام یک نظر سنجی نزدیک به واقعیت در منطقه ترشیز 200 میلیون ریال هزینه در بردارد.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان نباید به شایعه، تهمت و دروغ بپردازند زیرا خدمت در مجلس با شایعه پراکنی و دروغ و افترا علیه دیگران نمی شود، بلکه آنچه می ماند این است که یک نهاد اصولگرا بتواند بر رفتار ما حاکم باشد و گرنه در هر دوره نمایندگانی می آیند و می روند.

باهنر همچنین با اشاره به نتایج عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: تیم مذاکره کننده افرادی متدین و متعهد به چارچوب های نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شاید نقدهای بسیار بر عملکرد آنان باشد اما در مجموع خوب عمل کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی برخی از دلواپسان می گفتند اعضای تیم مذاکره کننده، کشور را فروختند، که ما آن دلواپسی را قبول نداشتیم و الان هم نداریم.

وی در پاسخ به اینکه برخی می گفتند اگر اعتماد دارید چرا دلواپس هستید افزود: ما در زمان جنگ هم به تعهد فرماندهان ذره ای شک نداشتیم اما هر عملیاتی که پیش رو بود ما دلواپس و نگران بودیم که شاید مشکلی پیش بیاید.

وی ادامه داد: این دلواپسی مترادف با بی اعتمادی نیست بلکه می شود اعتماد داشت و دلواپس هم بود.

باهنر با بیان اینکه تمام اختلاف ها بر سر نوع برداشت ها بود، افزود: اگر شورای حکام آژانس کل پرونده پی ام دی را مختومه اعلام کرد برجام شروع می شود اما اگر استخوان لای زخم گذاشت برجام هم استخوان لای زخم باقی خواهد ماند.

* برخی اصولگراها از حوزه ولایت حذف و کنار گذاشته شده اند
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: تعدادی از شخصیت های اصولگرا از حوزه ولایت حذف و کنار گذاشته شده اند در صورتی که در رفتار و منش ولایتی هستند.
محمد اسماعیل نیا با اظهار تاسف از اینکه این افراد در جامعه اصولگرایی تعریف نشده اند افزود: به همین جهت باید به دنبال آنان رفت.

وی اظهار کرد: ما صندلی مجلس را نخریدیم اما سه سال و نیم دویدیم تا جبهه اصولگرایان در منطقه دست پر باشد.

اسماعیل نیا با بیان اینکه عده ای به کارهای تبلیغاتی بنده ایراد گرفته اند گفت: دوستان و همفکرانم یک جلسه تبلیغی برایم برگزار نکرده اند حال آنکه اگر دلمان برای رهبری، انقلاب و حوزه ولایت می سوزد باید به خودمان بیائیم و به جای اینکه خودمان را تخریب و اقدام به خودزنی کنیم با هم متحد شویم.

وی افزود: نباید اجازه داد علیه یکدیگر شایعه پراکنی شود و این آفت باید از بین برود.

شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در غرب استان خراسان رضوی با حدود 280 هزار نفر جمعیت یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
8
تا به حال خطر از طرف اصولگرایان بوده که کشور را به ورطه ورشکستگی و سقوط کشانده اند درود بر اصلاح طلب
نظرات بینندگان