arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

نتانیاهو، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را تأیید و از روسها تشکر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تایمز آو اسرائیل نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حملات هوایی گاه و بیگاه تل آویو را به سوریه تأیید کرده است.

این روزنامه صهیونیستی در گزارشی به قلم جوده آری گروس نوشت: نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است نیروی هوایی تل آویو کامیون های حامل سلاح به مقصد لبنان را هدف قرار می دهد.

نتانیاهو همچنین از هماهنگی ها بین اسرائیل و روسیه در سوریه تجلیل کرد. اظهارات نتانیاهو منعکس کننده سخنان وزیر جنگ اسرائیل در روزهای اخیر بوده است.

نخست وزیر اسرائیل گفت:‌ «ما گاهی اوقات در سوریه عملیات انجام می دهیم تا مانع از آن شویم این کشور به یک جبهه دیگر علیه ما تبدیل شود. البته ما محموله های حمل سلاح های مهلک از سوریه به لبنان را هدف قرار می دهیم.»

به صورت گسترده ای اعتقاد بر این است که طی حدود پنج سال جنگ داخلی سوریه حملات هوایی اسرائیل در این کشور ادامه داشته است، هر چند که مقامات اسرائیلی از تأیید این موضوع خودداری می کردند.

اما این نخستین باری نیست که نخست وزیر اسرائیل به حملات هوایی در سوریه اذعان می کند. نتانیاهو در روز دهم ماه نوامبر نیز اعلام کرده بود که «اگر حزب الله بخواهد تسلیحات را از طریق سوریه منتقل کند، ما همانند همیشه وارد عمل خواهیم شد.»

روز دوشنبه، موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل ادعا کرد تل آویو «این احتمال را در نظر دارد» که حزب الله به تسلیحات شیمیایی در سوریه دسترسی دارد.

یعلون به گزارش های تأیید نشده ای واکنش نشان داده بود که بر اساس آنها، اسرائیل در هفته های اخیر پنج بار مکان هایی را در سوریه هدف قرار داده است . گفته می شود این حمله با وجود استقرار سامانه دفاع موشکی روسیه در سوریه انجام شده است.

نتانیاهو همچنین اعلام کرد اسرائیل به شدت در تلاش برای جلوگیری از رخ دادن حادثه درگیری احتمالی با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا یا واحد های ارتش روسیه است که در سوریه جنگ زده فعالیت می کنند.

او گفت:‌‌ « امیدوارم اسرائیل و روسیه موضوعات راهبردی را در کنار یکدیگر دنبال کنند و من می خواهم به شما قول دهم که می توانیم به یک هماهنگی خوب زمینی و هوایی برسیم.»

نتانیاهو گفت از «احتیاطی» که ارتش های دو طرف در پیش گرفته اند «بسیار خشنود»‌ است. او افزود: «فکر می کنم این اقدام نشانه موفق بودن روابط بین اسرائیل و روسیه است.»

یعلون نیز روز دوشنبه تأکید کرد روسها از این موضوع اطلاع دارند که چه اقداماتی در سوریه واکنش اسرائیل را در پی دارد و متعهد هستند که به اسرائیل اجازه انجام اقدامات لازم در صورت لزوم را دهند. وزیر جنگ اسرائیل گفت:‌ «ما بر اساس ضرورت ها اقدام می کنیم. هر کسی که حق حاکمیت ما را نقض کند ما علیه آنها اقدام می کنیم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
2
6
چند وقتی بود خیلی روسیه روسیه میکردید، بفرمایید تحویل بگیرید
021
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
2
5
مدافعان پوتین کجایین؟؟
نظرات بینندگان