arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

باران تا اخر هفته ادامه دارد؛ برف هم خواهد بارید/ کاهش 15 درجه ای هوا برای شمال کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سامانه بارشی که از دیروز بعد از ظهر به کشور وارد شد باعث شده تا در اکثر نقاط کشور بارش باران و در مناطق کوهستانی واقع در غرب و جنوب غرب برف داشته باشیم.

طبق بررسی آخرین داده های هواشناسی، این سامانه بارشی که از دیروز وارد شده تمام آخر هفته را بارانی خواهد کرد که افزایش شدت بارش در استان های ساحلی دریای خزر و از روز پنج شنبه خواهد بود.


همچنین استان های آذربایجان غربی و شرقی و کردستان باران و برف و کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی و بتدریج قم، قزوین، البرز و تهران باران خواهند داشت که طبق پیش بینی ها شدت بارش ها در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه خواهد بود.


آن طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده، امروز (چهارشنبه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود و فردا و جمعه استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی باران و برف خواهند داشت.


به گفته سازمان هواشناسی، توده هوایی سرد از اواخر فردا(پنج شنبه) از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و آخر هفته سردی را رقم خواهد زد به طوری که روند کاهش دما پنج شنبه از شمال غرب کشور شروع می شود و از روز جمعه تا شنبه در نوار شمالی گسترش پیدا می کند.


این توده هوای سرد که اغلب استان های کشور را فرا می گیرد باعث کاهش 10 الی 15 درجه ای هوا می شود که ممکن است کمینه دمای هوا در غالب استان های نیمه شمالی کشور به صفر یا زیر صفر برسد.


هواشناسی همچنین به دلیل این سرمای زیاد و کاهش دمای محسوس، به کشاورزان نیمه شمالی کشور هشدار داد چرا که از جمعه تا یکشنبه هفته آینده، احتمال یخ زدگی و آسیب محصولات کشاورزی وجود دارد.
نظرات بینندگان