arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

مشارکت بیش از 35 هزار نیروی عراقی در طرح تامین امنیت زائران اربعین حسینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در حالیکه میلیون‌ها زائر حسینی به سمت حرم امام حسین (ع) برای مشارکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی حرکت می‌کنند، بیش از 35 هزار نیروی امنیتی عراقی برای تأمین امنیت زائران مستقر شده‌اند.

میلیون‌ها زائر حرم امام حسین (ع) همچنان به حرکت خود به سمت حرم ایشان ادامه می‌دهند و بیش از 35 هزار نیروی امنیتی از سوی وزارت کشور عراق تلاش می‌کنند تا امنیت این زائران را تامین کنند. همچنین بیش از 7000 موکب در مسیر زائران حسینی برای ارائه خدمات غذایی و پزشکی به آنها مستقر شده‌اند.

طی 10 روز گذشته نیروهای عراقی از سازمان‌های امنیتی گرفته تا اداری تلاش می‌کنند تا مراسم بزرگ اربعین حسینی را به بهترین نحو برگزار کنند و در این طرح بیش از 35 هزار نیروی امنیتی حضور دارند. بنا به گفته مسئولان عراقی تعداد زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی طی سال کنونی و همچنین تعداد موکب‌هایی که در مسیر زائران به آنها خدمات ارائه میکنند افزایش یافته است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز بعد از بازدید از اوضاع امنیتی مسیرهای منتهی به استان کربلا با پوشیدن لباس‌ عزا در مراسم اربعین حسینی شرکت کرد.

مسئولان هواپیمایی عراق نیز عنوان داشتند که زائران به صورت بی سابقه‌ای از مراسم اربعین حسینی استقبال کرده و سه فرودگاه عراق شاهد ورود هزاران زائر به این کشور بوده است. به طوری که تا کنون 140 پرواز برای انتقال 23 هزار زائر انجام شده ست.

مسئولان فرودگاهی همچنین اعلام کردند که فرودگاه های بغداد، نجف و بصره شاهد حضور بی سابقه زائران برای حرکت به سمت کربلا بوده است.

این مسئولان تاکید کردند که اکثریت مسافران هوایی را زائران کشورهای عربی و اسلامی تشکیل می‌دهند.

مسئولان اداره آمار وزارت راه عراق نیز اعلام کردند که زنان مشارکت بسیار فعالی در راهپیمایی اربعین حسینی داشته‌آند به طوری که بیش از 60 درصد زائران را در طول روز زنان تشکیل می‌دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
کاش محور عراق،دهلران ،پلدختر با اجرای تونل کبیر کوه هرچه زودتر بازگشایی شود.هم برای اتصال غرب به جنوب طرحی ملی است هم برای تردد زوار و صادرات به عراق کارامد است
نظرات بینندگان