arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

نفت کمتر از 44 دلار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت:قیمت هر بشکه نفت برنت امروز برای پنجمین جلسه متوالی کاهش داشت و با 60 سنت افت به 43 دلار و 84 سنت رسید.

در حالی که افزایش حجم ذخایر نفت آمریکا به نگرانی ها از فزونی عرضه افزوده و سرمایه گذاران احتمال کاهش تولید اوپک در نشست این هفته  را کمتر می دانند، قیمت نفت امروز به زیر 44 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز برای پنجمین جلسه متوالی کاهش داشت و با 60 سنت افت به 43 دلار و 84  سنت رسید. قیمت نفت برنت امروز تا رقم 43 دلار و 75 سنت رسید که پایین ترین رقم از 23 نوامبر تاکنون بود و در مسیر ثبت پایین ترین رقم پایانی در دو هفته اخیر قرار داشت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 47 سنت کاهش داشت و به 41 دلار و 38 سنت رسید.

میزان فعلی تولید به میزان قابل توجهی در حال پیشی گرفتن از میزان تقاضاست و فزونی عرضه رو به افزایش موجب شده تا قیمت ها از ژوئن 2014 تاکنون بیش از 60 درصد کاهش یابد.

اما بعید است اوپک از موضع خود مبنی بر در بالا نگه داشتن سطح تولید برای دفاع از سهم خود از بازار در مقابل تولید کنندگانی نظیر روسیه و آمریکای شمالی کوتاه بیاید.
علاوه بر نشست اوپک، تجار نفتی همچنان بر روی افزایش ذخایر نفت آمریکا و تولید بالا تمرکز دارند.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان داد حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 1.6 میلیون بشکه افزایش یافته و به 489.9 میلیون بشکه رسیده است. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد حجم ذخایر نفت این کشور قرار است اواخر امروز منتشر شود.
نظرات بینندگان