arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

ظریف و نعمت زاده به مجلس می روند/بررسی طرح جرم سیاسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سئوالات نماینده کرمان و نماینده تهران در صحن علنی مجلس حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

در هفته آینده بررسی طرح اصلاح بند(ی) تبصره دو قانون بودجه سال ۹۴، طرح یک فوریتی توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور، طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس و طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران نیز اولین دستور کار نمایندگان است.

وکلای ملت علاوه بر این لایحه تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران،‌ طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها مورد بررسی را در هفته آینده  قرار می‌دهند.

رسیدگی به طرح اصلاح تبصره یک ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و طرح اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع مالی کشور در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار دارد.

علاوه بر این در هفته آینده بررسی طرح جرم سیاسی نیز در دستور کار مجلس قرار دارد طرحی که رئیس مجلس در نشست خبری اش وعده داد در این مجلس بررسی شده و به تصویب برسد.

نمایندگان همچنین در هفته آینده طرح الحاق یک بند به ماده ۵۲۴ قانون آیین دادرسی مدنی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رسیدگی به طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس نیز در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

هفته آینده همچنین دو گزارش نظارتی مهم در مجلس قرائت می شود اول،گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ در خصوص اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که نائب رئیس این کمیسیون چندی قبل در گفتگو با مهر اعلام کرده بود دولت با این گزارش مخالف است و گزارش دیگری در مورد نحوه اجرای این قانون به مجلس ارائه کرده است.

 علاوه بر این گزارش کمیسیون عمران نیز در خصوص مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور نیز هفته جاری در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

هفته آینده همچنین وزیر امور خارجه جهت پاسخگویی به سوال پورابراهیمی نماینده کرمان و وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پاسخگویی به سوال رسایی نماینده تهران در جلسات علنی مجلس حاضر می‌شوند.
نظرات بینندگان