arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

مهمترین سیگنال 16 دادگاه تشکیل شده بابک زنجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس ارزیابی خود را نسبت به تشکیل دادگاه‌های بابک زنجانی بیان کرد و از گلوگاه‌های فساد اقتصادی سخن گفت.
محمد‌علی پورمختار در خصوص ارزیابی خود نسبت به تشکیل دادگاه‌های بابک زنجانی به اقتصادنیوز گفت: در مجموع دادگاه بابک زنجانی امیدبخش بود؛ به خصوص اینکه به صورت علنی برگزار شد. از طرفی کیفیت دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در جهت وصول مطالبات قابل تقدیر است. مهمترین پیام‌ این دادگاه این است که رسیدگی‌ به این موضوعات جدی، صریح و محکم است.

عضو مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: نظام اداری ما ایرادها و مشکلات زیادی دارد و طبیعت نظام اداری این است که بخشی از کار خود را به به ساختارهای اداری اختصاص و عواملی مانند کارکنان و کارمندان و مدیران در سطوح مختلف را مورد واکاوی قرار دهد.

او افزود: باید به صورت جدی همکاری‌های مشترک میان هر سه قوه اجرا و عملیاتی شود تا موضوعات بررسی و مشکلات را مشخص کنند و راهکار‌های مناسب اتخاذ شود.
 
پورمختار با اشاره به گلوگاه‌های فساد اقتصادی کشور بیان کرد: دستگاه‌هایی که ثروت آفرین هستند یا بحث‌های مربوط به واردات و صادرات و بخش‌هایی که به طور مستقیم به مسائل اقتصادی و درآمدی مرتبط هستند، گلوگاه‌های فساد اقتصادی به شمار می‌روند.

او در پایان سخنانش بیان می‌کند: توقعی که در ارتباط با این موضوعات از دادگاه داریم این است فقط به مجازات افراد نپردازند. البته این وظایف اصلی مراجع قضایی است اما باید در کنار آن تحلیلی ارائه شود تا شرکا یا افرد دیگری که در این پرونده‌ها دخیل هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند و قوه قضائیه و مجلس و قوه مجریه آن را بررسی کنند. اگر این موضوعات تحلیل شوند واقعیات پنهان را راحت‌تر می‌توان بررسی کرد
نظرات بینندگان