arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

تعرفه خرید برق از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی ابلاغ شد

این مقام مسئول در ادامه با بیان اينكه هر چند ايران روي كمربند خورشيدي جهان قرار دارد ولي سرانه ظرفيت منصوبه انرژي هاي تجديدپذير در کشور حدود ۲.۱ وات است، اظهار داشت: در حالي كه متوسط نرخ جهان ۸۰ واتو در كشوري همچون آلمان كه شدت تابش در آن نصف ايران و داراي روزهاي آفتابي كمتري مي باشد ۹۶۰ وات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام مسئول در وزارت نیرو از ابلاغ تعرفه جدید خرید تضمیمی برق از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به‌منظور جذب سرمایه گذاران بیشتر خبر داد و گفت: ایران روی کمربند خورشیدی جهان قرار گرفته است.

تعرفه خرید برق از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی ابلاغ شدمحمدتقی زعفرانچي زاده در تشریح سیاست های جدید احداث نیروگاه‌های برق تجدید پذیر در ایران، گفت: ايران روي كمربند خورشيدي جهان قرار گرفته و يكي از كشورهايي است كه از تابش نور خورشيد با قدرت و توان مطلوب برخوردار بوده به طوري كه متوسط تعداد ساعات آفتابي از ۲۸۰۰ ساعت در سال بيشتر است.

مدير دفتر مشاركت‌های غيردولتي سازمان انرژی‌های نو ایران با اعلام اینکه دراستان هاي كويري کشور همچون كرمان، ساعات آفتابي به ۳۲۰۰ ساعت هم مي رسد و داراي پتانسيل بالايي براي توليد برق از انرژي خورشيد است، تصریح کرد: آماده كردن شرايط براي سرمايه گذاری خارجی در حال انجام بوده تا سرمايه گذاري مطمئني در اين انرژي انجام شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی هم از برگشت سرمايه خود نيز مطمئن شده و تهديدي براي بازگشت سرمايه شان وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اينكه هر چند ايران روي كمربند خورشيدي جهان قرار دارد ولي سرانه ظرفيت منصوبه انرژي هاي تجديدپذير در کشور حدود ۲.۱ وات است، اظهار داشت: در حالي كه متوسط نرخ جهان ۸۰  واتو در كشوري همچون آلمان كه شدت تابش در آن نصف ايران و داراي روزهاي آفتابي كمتري مي باشد ۹۶۰ وات است.

وی با یادآوری اینکه با ابلاغ تعرفه هاي خريد برق از نيروگاه‌هاي تجديدپذير گام اول در راستاي جبران اين عقب ماندگي برداشته شده است، بیان کرد: با این وجود باید سوالات و ابهامات سرمايه گذاران در اين زمينه از جمله نحوه و مكانيزم پرداخت هزينه انرژي خريداري شده و نوع تضمين هاي لازم برطرف شود.

منبع: مهر
برچسب ها: تعرفه ، نیروگاه ، کویر ، کمربند
نظرات بینندگان