arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

بمباران یک میدان نفتی در اختیار داعش در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه تایید کرد که میدان بزرگ نفتی 'عمر 'در شرق سوریه که تحت کنترل گروه تروریستی داعش بوده در اولین مرحله از حملات هوایی علیه این گروه در خاک سوریه، مورد حمله قرارگرفته است.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای گفت: متعاقب موافقت مجلس عوام در شب گذشته، تورنادو های نیروی هوایی انگلیس اولین حملات خودشان را با حمایت یک هواپیمای سوخت رسان و یک هواپیمای بدون سرنشین( ریپر) علیه شش هدف گروه تروریستی داعش در داخل سوریه صورت دادند.

وزارت دفاع انگلیس با موفقیت آمیز خواندن این حملات توضیح داد: شش هدف مورد حمله قرارگرفته شده، در میدان نفتی عمر واقع در شرق سوریه و در 35 کیلومتری مرز عراق بوده اند.
به گفته وزارت دفاع انگلیس، میدان نفتی عمر یکی از مهم ترین و بزرگ ترین منابع اقتصادی گروه تروریستی داعش شمرده می شود و تخمین زده می شود که ده درصد از منبع بالقوه درآمدی این گروه از این میدان تامین می شده است.

وزارت دفاع انگلیس عنوان کرد که این حملات طور برنامه ریزی شده بودند که بتواند تاثیر مؤثری بر توانایی داعش برای استخراج نفت جهت تامین منابع مالی عملیات تروریستی اش بگذارد.

در بیانیه این وزارتخانه بیان شده است: عملیات هوایی ائتلاف علیه جبهه های نظامی داعش در عراق، کمک کرد که نیروهای زمینی عراقی بتوانند 30 درصد از مناطقی که در تابستان سال 2014 میلادی به تصرف این گروه درآمده بود را آزاد کنند . گسترش حملات هوایی انگلیس در داخل سوریه نیز سبب تضعیف این گروه تروریستی خواهد شد.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شده است که استفاده از ابزارها و دستگاه های پیشرفته در حملات هوایی اش سبب خواهد شد که هدف قرار گرفتن افراد غیرنظامی به حداقل ممکن کاهش یابد.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز امروز (پنجشنبه ) در گفت وگو با 'بی بی سی' گفت :« من روز گذشته مجموعه ای از اهداف را در میادین نفتی عمر سوریه تایید کردم و بمب افکن های تورنادو انگلیس به این اهداف حمله کردند.»

فالون همچنین عنوان کرد که وزارت دفاع انگلیس به زودی خسارات وارد شده ناشی از بمباران های بامداد امروز را ارزیابی خواهد کرد.

وزیر دفاع انگلیس در بخشی دیگر از این گفت وگو بیان داشت هشت جنگنده دیگر برای پیوستن به عملیات در سوریه ، به منطقه اعزام شده اند.

یک سخنگوی این وزارتخانه پیشتر در بامداد روز پنجشنبه تایید کرده بود اولین حملات هوایی این کشور علیه مواضع داعش در سوریه ساعاتی پس از موافقت مجلس عوام، صورت گرفته است.
این سخنگو گفت که جنگنده های انگلیسی پس از حملات یاد شده به پایگاه آکروتیری در قبرس بازگشته اند.

شبکه اسکای نیوز در این مورد گزارش داد: اوایل بامداد امروز (پنجشنبه) چهار فروند هواپیمای جنگنده تورنادو 'جی آر 4' پایگاه هوایی آکروتیری به قصد حمله علیه مواضع داعش در سوریه ترک کردند و دو فروند از آنها در زمان بازگشت بمب های خودشان را پرتاب کرده بودند.

منابع انگلیسی پیش از تصویب طرح گسترش حملات هوایی انگلیس در سوریه در نشست مجلس عوام، گزارش داده بودند شش جنگنده-بمب افکن تایفون و دو جنگنده-بمب افکن تورنادو برای شروع عملیات نظامی بر فراز سوریه ، به حالت آماده باش درآمده اند.

به گفته این منابع، انتظار می رفت هواپیماهای تورنادو انگلیسی مستقر در پایگاه هوایی اکروتیری انگلیس در قبرس اولین حملات هوایی را صورت دهند.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز شامگاه چهارشنبه گفت که حملات هوایی هواپیماهای جنگی این کشور در سوریه 'خیلی زود' آغاز خواهد شد.

مجلس عوام انگلیس شامگاه گذشته پس از حدود یازده ساعت بحث و بررسی فشرده در مورد مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، با 397 رای مثبت در مقابل 233 رای منفی، با این حملات موافقت کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نفت ، حملات ، داعش ، مرز
نظرات بینندگان