arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

تمایل چینی‌ها جهت ساخت فرودگاه در چابهار‏

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: شرکت چینی" AVIC" جهت ساخت فرودگاه بین المللی در این منطقه ابراز تمایل به سرمایه گذاری کرده است.

مبارکی در نشست مشترکی که بین مدیران دو شرکت چینی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، برگزار شد، بیان کرد: مدیران دو شرکت بزرگ چینی" AVIC"و "TTS" که به منظور همکاری و دستیابی به تعاملات اقتصادی و تجاری به این منطقه سفر کرده بودند، با ارزیابی و شناسایی پتانسیل‌های مختلف تمایل خود را برای ساخت فرودگاه اعلام کردند.

وی اظهار کرد: شرکت" AVIC"یکی از بزرگ ترین شرکت‌های فرودگاه ساز در کشور چین است که علاوه بر ساخت فرودگاه، تولید هواپیماهای مسافربری و نظامی را در کارنامه کاری خود دارد.

"احمدعلی موهبتی" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار نیز در این نشست با اشاره به دیرینه تبادلات تجاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین، گفت: بستر تجارت چین با قاره‌های اروپا و آفریقا از مسیر جاده ابریشم و از طریق کشور ایران شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: انرژی ارزان و امنیت پایدار تضمین کننده تولید در منطقه است و چابهار با موقعیت ویژه و استراتژیک می‌تواند نقش برجسته ای در این راستا ایفا کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان