arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴

جان کری: می‌توانیم داعش را چند ماه بعد از تشکیل دولت انتقالی سوریه شکست دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در شهر بلگراد صربستان ادعا کرد گروه تروریستی داعش، ظرف چند ماه بعد از تشکیل دولت انتقالی در سوریه قابل شکست است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد ظرف چند ماه بعد از تشکیل دولت انتقالی در سوریه می‌توان گروه تروریستی داعش را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، آقای کری، حملات هوایی را به تنهایی برای شکست داعش ناکافی دانست و گفت که عملیات ضد داعش باید اعزام نیروهای زمینی را نیز شامل شود.

وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس امنیتی اروپا صحبت می‌کرد گفت که منظور او از اعزام نیروهای زمینی، سربازان محلی سوری و عربی است، نه سربازان کشورهای غربی.

کری، همچنین با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرد. یک مقام آمریکایی بعد از دیدار این دو دیپلمات در شهر بلگراد صربستان گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که حضور معارضان سوری در کنفرانس مربوط به حل مسائل سوریه، باید تا حد امکان گروه‌های بیشتری را شامل شود.

کری و لاوروف، به گفته مقام مورد استناد آسوشیتدپرس، همچنین گفته‌اند برای تعیین اینکه کدام گروه از معارضان باید در این مذاکرات نماینده داشته باشند، به گفت‌وگوهای بیشتری نباز است.

این مقام آمریکایی مجاز به افشای نام نبوده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان