arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴
مدارک همکاری نفتی روسیه با داعش

اردوغان: روسیه در سوریه چه می‌خواهد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"رجب طیب اردوغان" گفت: "فردی سوری که گذرنامه روسی دارد، از داعش نفت می خرد و به دولت سوریه می فروشد. آمریکا دلایلی دارد که این ادعا را ثابت می‌کند."

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: "یکی از قهرمانان بازی شطرنج روسیه در این شبکه (قاچاق) مشارکت دارد و مدارکی وجود دارد که این ادعا را ثابت می کند." وي با غیر اخلاقی خواندن اقدام روسیه در متهم کردن خانواده او به خرید نفت از داعش، از مسکو خواست تا این ادعای خود را ثابت کند. او پرسید: "من گفته ام چنانچه روسیه ادعاهایش را ثابت کند، از سمت خود استعفا خواهم داد، آیا پوتین نیز اگر عکس این ثابت شود، چنین خواهد کرد؟" "اردوغان" با انتقاد از عملیات نظامی روسیه به سوریه گفت: "روسیه در سوریه چه می خواهد؟ طبق قوانین بین‌المللی، هیچ اجباری در حمایت از بشار اسد ندارد."

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه بحران سوریه به بحرانی منطقه‌ای و جهانی بدل شده، عنوان كرد که نظام سوریه مشروعیت ندارد. اردوغان، تاکید کرد: هرگز به دشمنان خارجی اجازه نمی‌دهیم از تروریست‌ها حمایت کنند. وی تصریح کرد:‌ با هر تهدیدی که امنیت ترکیه را هدف قرار دهد، مقابله خواهیم کرد. بحران سوریه به بحرانی منطقه‌ای و جهانی بدل شده است. من به مسکو می‌گویم مجبور نیستی درخواست سوریه برای حمایت را اجابت کنی.

من در این باره با آقای پوتین بارها صحبت کردم و گفتم که ما به مرزها و امور داخلی سوریه احترام می‌گذاریم اما دولت دمشق دیگر مشروعیت ندارد و تنها بر 14 درصد از خاک سوریه کنترل دارد. اردوغان تاکید کرد: مخالفان "میانه‌رو" نمایندگان مردم سوریه هستند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: من در کنفرانس آب و هوای پاریس به برخی از رهبران کشورهای جهان گفتم که اگر روسیه ثابت کند که ترکیه از داعش نفت خریداری کرده و با آنها همکاری داریم، من از سمت خود کناره‌گیری خواهم کرد. مردم ترکیه هرگز از استقلال خود دست برنخواهند داشت. اردوغان اعلام کرد که مدارکی از دست داشتن روسیه در قاچاق نفت توسط داعش در اختیار دارد و این مدارک را برای جهانیان فاش خواهد کرد. او همچنین نام ‌جورج حسوانی یک تاجر سوری با پاسپورت روسی را برملا کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
1
2
انتخاب نظراتو چرا پاک میکنی ؟
نظرات بینندگان