arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

سرقت داعشی‌های قلابی در مسیر تهران ـ قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایستگاه هلال‌احمر تهران- قم، هدف حمله مسلحانه ٥ مرد خشن که خود را از اعضای گروه داعش معرفی می‌کردند، قرار گرفت.
 
این ٥ مرد با تهدید اسلحه توانستند پول و یک دستگاه آمبولانس را سرقت کنند. این درحالی است که پس از دستگیری متهمان مشخص شد که داعشی‌ها تنها ٥ شرور تحت تعقیب بودند که با معرفی خود به‌عنوان اعضای گروه داعش قصد ترساندن طعمه‌های خود را داشتند.
 
نیمه شب پنجشنبه بود که ٥ مرد مسلح با کلت کمری و کلاش به ایستگاه هلال‌احمر مستقر در كيلومتر ٣٥ تهران-قم حمله کردند. این ٥ مرد با اسلحه کارکنان هلال‌احمر را تهدید می‌کردند و رفتارهای خشنی با آنها داشتند. آنها بلافاصله پس از ورود به این ایستگاه خود را از اعضای گروه داعش معرفی کردند و وحشت زیادی را به جان کارکنان هلال‌احمر انداختند. این مردان خشن بلافاصله دستان کارکنان هلال‌احمر را بستند و به سراغ پول و اموال دیگر آن‌جا رفتند. آنها درحالیکه همچنان کارکنان ایستگاه را تهدید می‌کردند، تمام پول آن‌جا را دزدیدند. سارقان مسلح در نهايت پس از ٣ ساعت گروگانگيري، علاوه بر سرقت پول و تجهيزات اداري، يك دستگاه آمبولانس سازمان و يك پرايد را هم دزديدند و فرار كردند.  
 
پس از این سرقت ترسناک کارکنان هلال‌احمر به خيال اينكه اين افراد از گروه داعش بودند، به‌شدت وحشت‌زده شدند و موضوع را به کلانتری ١٧٦ حسن‌آباد اطلاع دادند. ماموران پلیس نیز بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه با توجه به حساسیت موضوع تجسس‌های خود را دراین‌باره آغاز کردند. کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت درحال تحقیق در این رابطه بودند که خبر رسید شایعه‌های زیادی دراین‌باره آغاز شده است. همه مردم در مورد حمله مسلحانه گروهك داعش صحبت می‌کردند و درنهایت اين شايعه‌ها به جایی رسید که صحبت از بمب‌گذاري اعضاي داعش داخل آمبولانس سازمان هلال‌احمر به میان آمده بود.  
 
حالا دیگر وضع حساس‌تر از قبل شده بود و کارآگاهان تلاش‌های خود را دراین‌باره بیشتر کردند و آنها درنهایت توانستند در کمتر از ٢٤ ساعت به تمام این شایعه‌های ترسناک پایان دهند. ماموران پلیس بامداد روز جمعه موفق به دستگیری این ٥ سارق مسلح در مخفيگاهشان حوالي شهريار شدند و در ادامه مشخص شد که این ٥ مرد از اعضای گروه داعش نیستند. آنها تنها خود را از اعضاي داعش جا زدند تا بتوانند به راحتی دست به سرقت بزنند.  بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه اين ٥ نفر بين ٢٢ تا ٣٠‌ سال  دارند و همگی به اتهام شرارت از سوي پليس و دستگاه قضايي تحت تعقيب بودند. اين اراذل و اوباش كه همگي بچه محل هستند در تحقيقات به گروگانگيري و سرقت مسلحانه اعتراف کردند. سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران دراین‌باره گفت: «متهمان دستگير شده هيچگونه وابستگي به گروهك داعش ندارند و همگی شروران سابقه‌دار هستند.»

شهروند
نظرات بینندگان