arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

رهبر اپوزیسیون اسرائیل خواهان تشکیل "ناتوی اسرائیل و اعراب" شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رهبر مخالفان دولت رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر اینکه تهدیدات در خاورمیانه فرصتی تاریخی برای این رژیم است خواهان تشکیل ائتلاف با کشورهای عربی علیه ایران و تروریسم شد.

به نوشته روزنامه الاخبار لبنان زمانی که اسحاق هرتزوگ، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی درباره این مساله صحبت می‌کند که تحولات منطقه‌ای و تهدیداتی که اسرائیل از سوی ایران، مقاومت و داعش در معرض آن قرار دارد فرصت تاریخی برای اسرائیل است وی در واقع اعتقادات خود را می‌گوید. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واقع همین سخن را تکرار می‌کند در نتیجه می‌بینیم که جریان‌های سیاسی اسرائیل در واقع همه این دیدگاه را دارند اما درباره مساله فلسطین بحث فرق می‌کند.

با این حال اتفاق نظر میان بیشتر گروه‌های اسرائیلی خود برای ممانعت از رسیدن به توافق نهایی و فراگیر با تشکیلات خودگردان فلسطین کافی است. درگیری بر سر قدرت میان احزاب و رهبران اسرائیل وجود دارد و آن‌ها در خصوص این مساله که چه کسی باید رهبر اسرائیل باشد، اختلافاتی دارند.

در همین راستا رئیس "اردوگاه صهیونیستی" و رئیس مخالفان اسرائیل خواهان تشکیل پیمانی مثل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) میان اسرائیل و کشورهای عربی شد که موضعی میانه در برخورد با سیاست‌های اسرائیل دارند.

هرتزوگ در سخنرانی خود در مجمع عمومی اتحادیه‌های یهودیان در واشنگتن گفت: تهدیدات در خاورمیانه فرصتی تاریخی برای اسرائیل است.

منظور هرتزوگ این است که می‌توان از این اوضاع برای ائتلاف با کشورهای عربی استفاده کرد؛ کشورهایی که می‌توانند با تهدیداتی مقابله کنند که اسرائیل با آن مواجه است مثل محور مقاومت و گروه‌های تروریستی.

وی تاکید کرد: دشمنی این طرف‌ها و منافع مشترک به اسرائیل این امکان را می‌دهد که با مصر، اردن و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها برای کاهش گسترش نفوذ ایران، از بین بردن داعش، تسهیل تبادل اطلاعات و نشاندن فلسطینی‌ها و اسرائیلی بر میز مذاکرات همکاری کند.

هرتزوگ درباره انتفاضه فلسطین گفت: "ما با یک موج تروریستی رو به رو هستیم؛ تروریسمی که با چاقو، پرتاب سنگ و زخمی کردن همراه است. ما باید به فراتر از این مساله بنگریم و اقداماتی اتخاذ کنیم که بتواند تاریخ منطقه را تغییر دهد".

وی گفت: اسرائیلی‌ها در نهایت به این نتیجه خواهند رسید که روش نتانیاهو یعنی زیستن تحت حکومت شمشیر به تنهایی چاره ساز نیست.

وی با این حال بعید ندانست که در صورت ارائه پیشنهادی برای ایجاد تغییر تاریخی در منطقه نتانیاهو از وی دفاع کند.

هرتزوگ متعهد شد که احداث شهرک‌ها در اراضی فلسطینی‌ها را متوقف کند.

وی همچنین گفت که در مقابل پارلمان فلسطین در رام الله صحبت خواهد کرد تا ثابت کند که دو طرف درد یکدیگر را می‌فهمند و باید دو طرف همدیگر را به رسمیت بشناسند و تدابیر امنیتی اتخاذ کنند که از جمله این تدابیر این است که اسرائیل غور اردن را به عنوان گذرگاه امنیتی برای خود نگهدارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان