arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
مشهورترین حاشیه نشین های فوتبال ایران

مربیان پرافتخاری که شغل ندارند!

یکی از مزایای لیگ برتر فوتبال ایران، تبدیل مدار مربیان از مردان تسلسلی و زنجیره ای به چهره های تازه است. قلعه نویی، ابراهیم زاده و فرکی به عنوان پرافتخارترین مربیان 8 سال گذشته لیگ مهمترینهای این عرصه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یکی از مزایای لیگ برتر فوتبال ایران، تبدیل مدار مربیان از مردان تسلسلی و زنجیره ای به چهره های تازه است. قلعه نویی، ابراهیم زاده و فرکی به عنوان پرافتخارترین مربیان 8 سال گذشته لیگ مهمترینهای این عرصه هستند.

 بعد از این سه مرد بزرگ مردان دیگری مثل ابراهیم قاسمپور، صمد مرفاوی، رسول خطیبی، محمود یاوری، خداداد عزیزی، بیژن ذوالفقارنسب، محمدحسین ضیایی، محمدرضا کربکندی، حمید درخشان، اصغر مدیرروستا و مجید باقری نیا از مردان بزرگ و مربیان سابقه دار در لیگ برتر 8 فصل اخیر هستند که بدون فعالیت و بیکار هستند.

امیرقلعه نویی؛ پرافتخارترین
امیر قلعه نویی صاحب 5 عنوان قهرمانی، 3 نایب قهرمانی، یک سومی، یک پنجمی و یک ششمی در لیگ برتر است و همچنین دو قهرمانی در جام حذفی در ابتدای فصل سرمربی ملوان بودکه زمام کار را خیلی زود رها کرده و سکان را به استیلی سپرد، او از مهمترین مردان لیگ برتر است که پیشنهادات بسیار دارد اما به آنها وقعی نمی گذارد.
حسین فرکی؛ قهرمان معزول
قهرمان لیگ پارسال با سپاهان و 2 سال قبل با فولاد است که چند هفته قبل برکنار شد، اتفاقی که تنها در لیگ ایران امکان وقوع دارد، در ادوار گذشته مدیران باشگاه ها به مربیان قهرمان، حداقل یک سال ضمانت حضوری می دادند. فرکی در 4 سال گذشته صاحب 2 قهرمانی و عناوین سوم و چهارم شده است.
منصور ابراهیم زاده؛ مرد دوم
بعد از قلعه نویی بهترین میانگین امتیازات را در لیگ دارد. او از سال 87 سرمربیگری را تجربه کرده و در مدت حضورش 2 نایب قهرمانی در لیگ و یک سومی دارد و در جام حذفی قهرمان شده و سابقه رسیدن به فینال آسیا را هم دارد.
فیروز کریمی؛ منجی همیشگی
مرد همواره مطرحی که حضورش همواره با موفقیت توام بوده است. او که پارسال نقش منجی برای ملوان بازی کرد.

ردیف دوم؛ ویژگی های ادامه کار: مردای که هنوز ویژگی های فعالیت در لیگ برتر را دارند.

* صمد مرفاوی: سرمربی سال گذشته صبا و پیکان به علت ضعف نتیجه گیری در پیکان، بیرون گود نشسته است.

* ابراهیم قاسمپور: دهه 70 سال های اوجش در مربیگری بود در دهه 80 به علت 2 دور نتیجه گیری ضعیف در صنعت نفت آبادان دیگر به حاشیه رانده شده است.

* حمید درخشان: سرمربی سال گذشته پرسپولیس، نتوانست کشتی توفان زده این تیم را به ساحل رسانده و از دور خارج شده است.

* رسول خطیبی: منجی گسترش فولاد و عامل اوج گیری تراکتور در لیگ پارسال، امسال هم کار را با سیاه جامگان آغاز کرد و وقتی از این تیم جدا شد، سقوط آزاد این تیم به سمت ناکامی آغاز شد.

خط پایان

برخی از مربیان سالیان اخیر لیگ برتر از حیث سن و اوضاع کیفی عملکرشدان به پایان خط رسیده اند. نفرات مورد اشاره ما از سال 88 به بعد در لیگ فعال بوده اند.

* محمود یاوری گزینه اولی است که در 76 سالگی به کمیته فنی فدراسیون منتقل شده است.

* غلامحسین پیروانی بعد از ناکامی در نفت آبادان و حضور در تیم ملی امید، حالا یک 63 ساله بازنشسته است.

* بیژن ذوالفقارنسب با دانش بالایش در 67 سالگی دغدغه دیگری برای حضور فعال در فوتبال ندارد.

* اصغر شرفی و ناصر ابراهیمی در 73 سالگی فاقد طراوت ادامه فعالیت فنی هستند.

* ضیایی 55 هم چنان از لیگ برتر دور شده که فرصت برای ادامه حضورش دیگر مهیا نمی شود.

* کربکندی 64 ساله هم دیگر برای حضور در لیگ برتر کارایی نداشته و تیم های نزدیک دستش مثل ذوب آهن هم دیگر گزینه های جوانی مثل گل محمدی را ترجیح می دهند.

شانس و فرصت

مردانی دیگر هم هستند که کارنامه ای متوسط و گاهی ضعیف در لیگ برتر داشته اند. برخی از آنها فعال هستند اما مردانی چون خداداد عزیزی، مجید باقری نیا، اصغر مدیرروستا و ... تنها برشانس و فرصت تکیه دارند تا بار دیگر در لیگ فعال شوند.

وقف دسته های پایین

برخی دیگر از مربیان در سالیان اخیر به جز لیگ دسته اول، توان فعالیت ندارند  یا تمایل به جدایی از دسته اول بنا به دلایلی ندارند که نادر دست نشان و داود مهابادی در این عرصه از همه مشهورتر هستند.
نظرات بینندگان