arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

هوای تهران، کرج و تبریز پاک و مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز شنبه اعلام کرد: هوای تهران ، کرج و تبریز پاک، اهواز و اصفهان سالم و مشهد در شرایط ناسالم قرار دارد.

بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 13 تا هشت صبح 14 آذر به دلیل پوشش ابر در حال عبور در شمال غربی و غرب کشور و بخش هایی از جنوب و جنوب شرقی، امکان پذیر نبود.

از ساعت 13 روز گذشته گرد و غبار با غلظت قابل توجهی در منطقه خاورمیانه پدیدارشد. در ایران در بیشتر نقاط بدون ابر این پدیده قابل مشاهده است و با غلظت کمی در بیشتر نقاط بدون پوشش ابر پدیدار شد و تا نیمه شب به ویژه در بخش های کوهستانی جنوب رشته کوه زاگرس و مرکز کشور افزایش داشت این پدیده تا صبح امروز با همان غلظت در منطقه باقی مانده است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: سرعت کنونی باد در تهران 5 متر بر ثانیه (17کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 39 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف با بیشینه دمای 11 و کمینه دمای منفی یک درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری گاهی وزش باد در اواخر وقت نیمه ابری ، 24 ساعت دوم به تدریج ابری درپاره ای نقاط بارش باران یا برف گاهی وزش باد و 24 ساعت سوم ابری در پاره ای نقاط بارش باران یا برف در بعدازظهر کاهش ابر پیش بینی شده است. هوای کنونی تهران صاف، دما 8 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.
نظرات بینندگان