arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

دهمین سالگرد شهدای حادثه c130 برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از فرماندهان ارتش و مدیران و کارکنان رسانه ملی در بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر جعفری - معاون سرمایه انسانی صداوسیما - در آیین بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر روز پنج‌شنبه، دوازدهم آذر در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد، با قدردانی از زحمات خبرنگاران و تصویربرداران شهید رسانه ملی به تشریح اهداف و آرمان‌های بلند حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در زنده نگه‌داشتن اسلام ناب محمدی پرداخت.

وی با بیان این که شهدای اصحاب رسانه و ارتش برای عزت و سربلندی اسلام و تحقق آرمان‌های امام حسین(ع) جان خود را تقدیم کردند، گفت: در سایه همین شهادت‌ها امروز اسلام در سراسر عالم مثل خورشیدی می‌درخشد و انقلاب اسلامی ما تبلور اندیشه اسلام ناب محمدی و فرهنگ حسینی است.

جعفری با اشاره به اینکه امروز مردم آزاده جهان اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی به خوبی تشخیص می‌دهند، گفت: اگر راهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری در دنیای امروز استکباری نبود ما با یک بحران روبرو می‌شدیم.

معان سرمایه انسانی رسانه ملی با بیان اینکه حماسه انقلاب اسلامی امام راحل مانند موجی در سراسر جهان منتشر شده است، خاطرنشان کرد: امروز سراسر دنیا متوجه انقلاب اسلامی به عنوان یک فکر و اندیشه اسلامی و حسینی شده است و شهدای ما با شهادت خود فرهنگ حسینی را دوباره قوت بخشیدند.

وی خطاب به خانواده‌های شهدای اصحاب رسانه و ارتش گفت: ما به وجود این شهدا افتخار می‌کنیم و خلاء آن‌ها امروز در جامعه کاملاً احساس می‌شود.

جعفری با بیان اینکه راه شهدا راه اقتدار اسلام است، گفت: پیام ما به شهدا این است که همیشه در قلب ما زنده‌اند و بیش از گذشته در دل مردم جای دارند.

معاون سرمایه انسانی سازمان صداوسیما با اعلام اینکه امروز نبرد رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی مقابله با تهدیدات نرم دشمن است، خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها پیشگامان جنگ نرم هستند و باید با تمام قوا در برابر استکبار جهانی بایستند.

وی افزود: باید صدای اسلام و مکتب امام حسین(ع) را از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و به ویژه رسانه ملی به دنیا برسانیم؛ چرا که امروز دنیا مشتاق شنیدن پیام اسلام است.

همدلی ارتش و رسانه ملی

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، جانشین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در آیین بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات سازمان صداوسیما در انعکاس فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاشگران رسانه ملی حق بزرگی بر ملت و ارتش دارند و ما از خدمات ارزشمند صداوسیما در انعکاس آمادگی ارتش ایران در دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با استکبار جهانی سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه ما خانواده شهدای رسانه ملی را خانواده خود می‌دانیم و شهدای رسانه ملی در کنار شهدای ارتش هستند گفت: هدف و راه ما یکی است و امروز در مسیر اسلام، رسانه ملی و ارتش جمهوری اسلامی ایران همدل و همزبان هستند.

جانشین عقیدتی و سیاسی ارتش هدف از برگزاری آیین تکریم از خانواده‌های شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهدا دانست و خطاب به خانواده شهدای رسانه گفت: بدانید که شهیدان شما پیروزاند و پا جای پای اباعبداله‌الحسین (ع) گذاشته‌اند چرا که اینگونه شهادت قسمت هر کسی نمی‌شود.
نظرات بینندگان