arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قاچاق مواد مخدر در آینده از دو مسیر اقیانوس هند، دریای عمان و همچنین جنوب خلیج فارس اتفاق بیافتد، عنوان کرد: بنابراین مرزهای آبی جنوبی و همچنین کشورهای جنوب خلیج فارس مسیرهای احتمالی برای تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر به ایران هستند.
 
اسداله هادی‌نژاد  با اشاره به عملیات انسداد مرزهای جنوبی ایران و پاکستان تا پایان سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر مرز ایران و افغانستان سرتاسری مسدود است و به همین علت قاچاقچیان مواد را به سمت پاکستان حمل کرده و از مرزهای جنوبی ما عبور می‌دهند.
 
وی افزود: بر اساس آنچه مجامع بین‌المللی اعلام می‌کنند حدود 35 درصد از مواد مخدر به سمت مرزهای ایران می‌آید که اگر انسداد مرزهای پاکستان محقق شود 20 درصد کاهش ورود موادمخدر داریم و 10 تا 15 درصد باقی مانده ممکن است به سمت جنوب یا به سمت دریا بروند و از این طریق وارد کشور شوند.
 
هادی نژاد با بیان اینکه پیش بینی ما این است که قاچاق مواد مخدر در آینده از دو مسیر اقیانوس هند، دریای عمان و همچنین جنوب خلیج فارس اتفاق بیافتد عنوان کرد: بنابراین مرزهای آبی جنوبی و همچنین کشورهای جنوب خلیج فارس مسیرهای احتمالی برای تغییرمسیر قاچاق مواد مخدر به ایران هستند.
 
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مجموع کشفیات هرویین نسبت به مدت های مشابه گذشته افزایش یافته است گفت: علت این امر افزایش قیمت شیشه است. اکنون به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم شیشه 60 میلیون تومان و هر گرم آن در خرده فروشی 80 هزار تومان است. قیمت شیشه در سال گذشته یک سوم تا یک چهارم این میزان بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان