arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

گزارش تلگراف: با حضور سردار سلیمانی در سوریه نمی‌توان اسد را شکست داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی به قلم "کریستوفر بوکر" نوشت: جنگ قدرت در سوریه به اندازه‌ای پایاپای شده که تشخیص گروه برنده در این بحران داخلی کار بسیار دشواری شده است. آنچه مسلم است، تا زمانیکه سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در سوریه حضور دارد، نمی‌توان موفقیتی برای مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، که نام "ارتش آزاد سوریه" را برای خود برگزیده‌اند، متصور شد.
 
تلگراف در ادامه این گزارش می‌نویسد: در سوریه گروهی علیه گروه دیگر در حال جنگ هستند، عده‌ای از یکدیگر حمایت می‌کنند و دوستان برخی، دشمنان دیگری به حساب می‌آیند. روسیه حمایت‌کننده بشار اسد است و با داعش و هر گروه مخالف دیگری در سوریه می‌جنگد. ترکیه علیه بشار اسد، روسیه و نیروهای کُرد می‌جنگد. مقامات ترکیه مدعی مبارزه با داعش هستند؛ اما نقش آنها در جنگ با تروریست‌های داعش چندان پررنگ نیست. نیروهای کُرد مخالف بشار اسد، ترکیه و داعش هستند. ائتلاف آمریکایی از کُردها، ترکیه و دیگر گروه‌های مخالف بشار اسد حمایت می‌کند و در جنگ با داعش است. مهمترین گروه از نظامیان خارجی که در سوریه حضور دارد و از بشار اسد حمایت می‌کند، نیروهای شیعه تحت فرماندهی سردار سلیمانی هستند. قدرت عمل و توانایی نظامی نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران در سوریه به حدی زیاد است که می‌توان آن را با تمام نیروهای ائتلاف آمریکایی، نیروهای پیشمرگه کُرد، نیروهای روسیه و... برابر دانست. همانطور که اشاره شد، دوستان و دشمنان در سوریه بسیار متنوع و گسترده هستند.
 
تلگراف در ادامه مدعی شد: نیروهای نظامی سپاه پاسداران ایران فعالیت‌های گسترده‌ای در منطقه علیه نیروهای غربی دارد. این نیروها، حزب الله لبنان و نیروهای شیعه افغانستان عراق و پاکستان را تقویت می‌کنند. تمام نیروهای نظامی تحت حمایت سپاه قدس ایران به نوعی دشمنان آمریکا و انگلیس هستند. یکی از دشمنان شناخته شده نیروهای سپاه قدس، گروهک منافقین است که اخیرا خبر مجروح شدن شدید سردار سلیمانی را نیز اعلام کرد. منافقین از غرب می‌خواهند با حمایت نظامی از آنها، شرایط سرنگونی دولت مرکزی در تهران را فراهم آورند. این گروه اصلی‌ترین دشمن نظام حکومتی ایران به حساب می‌آید و هراز چند گاهی حملاتی تروریستی علیه مقامات و شخصیت‌های ایرانی برنامه‌ریزی می‌کند. غرب هنوز پاسخی به درخواست حمایت گروه منافقین برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران نداده است. کشورهای غربی به تازگی با ایران توافق هسته‌ای را امضا کرده‌اند و مایل نیستند با اقدامی نسنجیده این روابط شکننده را برهم زنند؛ اما مشکل حفظ حکومت بشار اسد در سوریه همچنان به قوت خود باقیست.  
 
آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به خوبی می‌دانند تا زمانیکه نیروهای سپاه قدس در سوریه حضور دارند، معارضان سوری هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امین بروجردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
3
یه جایی رو بلدم که صدمیلیون سردار سلیمانی داره, و یکیشو فرستاده سوریه........ اونجا ایرانه
نظرات بینندگان