arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

آخرین وضعیت تردد زائران در مهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی بارش برف و باران و سرمای شدید مردم ایلام و مهران زائران اربعین را در منازل خود پذیرایی و میهمان می‌کنند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهران، از مرز که به سمت شهر مهران راهی می‌شویم و خیل عظیم جمعیت زائرانی را می‌بینیم که از زیارت حرم آقایمان حسین (ع) بازگشته‌اند، حالی دیگر به ما دست می‌دهد، انگار که خود ما نیز همراه آن‌ها بوده‌ایم، اربعین رفت و ما به حرم نرسیدیم.
 
زائرانی که از طریق پایانه مرزی مهران به کشور وارد می‌شوند توسط مردم به منازلشان دعوت می‌شوند و مردم ایلام در منازل خود از زائران اربعین و میهمانان امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.
 
شامگاه شنبه به دنبال سرمای شدید و بارش باران در مهران و برف در ایلام مسئولان از مردم خواستند که مساعدت بیشتری در رابطه با اسکان زائران در منازل خود داشته باشند.
 
در راه که می‌رویم چشم‌مان به مردمی می‌خورد که تابلوهایی را در دست داشتند و به دنبال زائری برای میزبان شدن بودند آن هم با عشق و علاقه.
 
ایلامی که در هشت سال جنگ تحمیلی به ویرانه‌ای تبدیل شده بود، مردمانی دارد که در هر زمان و هر موقعیتی ولایی بودن خود را نشان می‌دهد و این بار نیز در برگزاری مراسم اربعین و میزبانی از زائران سنگ تمام گذاشتند، مردمی که حاضر بودند دسترنج حاصل از کشاورزی و دامداری و هر شغل دیگر خود را برای خدمت به زائران تقدیم کنند.
 
مردمی که کفش‌های زائران را واکس زدند و پاهای آن‌ها را در آب گرم شست وشو دادند، آری مردم ایلام، مردمی سخت کوش از دیار وفا و صفا و صمیمیت هستند.
 
از روز گذشته تعداد زائرانی که از پایانه مرزی مهران به کشور وارد می‌شود کاهش پیدا کرده است و بر اساس اعلام مسئولان ستاد اربعین تا کنون 80 درصد زائران به کشور بازگشته‌اند و این نشان دهنده رسیدن به روزهای پایانی برگزاری مراسم اربعین و تردد زائران اربعین در مرز‌ها است.
 
تردد در محور مهران به ایلام عادی شده است و در روز گذشته 115 هزار زائر از طریق مرز مهران به کشور وارد شده‌اند.
 
خدمات رسانی به زائران ادامه دارد و مساجد و تکایا و سالن‌های ورزشی و مدارس شهر مرزی مهران برای اسکان موقت زائران در نظر گرفته شده است و غذای گرم نیز در بین زائران توزیع می‌شود.
 
ایلام و مهران امسال نیز در اربعین حسینی طعم خوش خدمتگزاری به زائران آقا امام حسین (ع) را در حالی تجربه کردند که کماکان برچسب محرومیت بر پیشانی استانشان نقش بسته است، محرومیتی که با اندکی توجه مسئولان به کلی از این استان بار سفر خواهد بست چرا ایلام استانی ثروتمند است که برای استفاده از ثروتش نیازمند به ارائه برنامه‌های ویژه است.
 
امید می‌رود که در سایه الطاف حق و شفاعت امام حسین (ع) و دعای زائران اربعین مشکلات استان ایلام نیز برطرف شود.
نظرات بینندگان