arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

هویت شهید تازه تفحص شده شناسایی شد +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی جلالی‌فراهانی نماینده کمیته تفحص ستادکل نیروهای مسلح در استان مرکزی در این باره گفت: پیکر مطهر یک شهید تازه تفحص شده مربوط به شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه پس از گذشت 30 سال و سه ماه از شهادتش شناسایی شد.

فراهانی افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام در منطقه عملیاتی "حاج عمران" تفحص شده و پس از آن به معراج شهدای تهران منتقل ‌شده بود.

وی ادامه داد: شهید رنجبر از یگان 55 هوابرد شیراز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها به عنوان سرباز ارتش حضور داشت و در روز 18 شهریورماه 1364 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
به گفته وی پیکر پاک شهید رنجبر طی روزهای آینده به شهرستان زرندیه منتقل و پس از مراسم استقبال و تشییع بر روی دستان مردم، به خاک سپرده خواهد شد.
 
"محمدحسین میرگلوبیات" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرندیه نیز گفت: شهرستان زرندیه 18 شهید مفقود تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد سه شهید متعلق به شهر زاویه است.
 
وی افزود: با شناسایی شهید ابوالفضل رنجبر تعداد شهدای مفقود این شهرستان به 17 شهید کاهش یافت.
 
وی مبنی بر زمان برگزاری مراسم استقبال از پیکر شهید و تشییع آن اظهار کرد: امروز با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان خبر شناسایی این شهید به خانواده آن اطلاع داده خواهد شد.
 
میرگلوبیات افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید عزیز در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص) یا امام رضا(ع) انجام خواهد شد.
 
به گفته وی جلسه هماهنگی استقبال و تشییع پیکر مطهر این شهید پس از اطلاع به خانواده شهید در فرمانداری برگزار و تمهیدات لازم به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم اتخاذ خواهد شد.
 
شهید ابوالفضل رنجبر در آخرین مرخصی خود به تمام آشنایان و دوستان می‌گوید که این دیدار آخر ماست و شب قبل از برگشت به منطقه، در نیمه‌های شب مادر خود را بیدار کرده و با او وداع می‌کند و به او می‌گوید: " مادرم این بار با تمامی کوچه و خیابان زاویه خداحافظی کردم".
 
دوستان و همسنگران ابوالفضل می‌گویند: او قبل از عملیات به سنگر فرماندهی مراجعه کرد و مقداری آب گرم خواست، وقتی از اون دلیل این خواسته‌اش را پرسیدند گفت "به من الهام شده است در این عملیات شهید می‌شوم. می‌خواهم غسل شهادت کنم".
 
شهرستان زرندیه در دوران دفاع مقدس 432 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان