arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

نخستین پرواز از مصر به سوریه پس از 3 سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع مطلع در فرودگاه قاهره اعلام کردند که پس از 3 سال نخستین پرواز هواپیمای مسافربری یکی از شرکت های خطوط هوایی مصر به مقصد سوریه در دمشق فرود آمد.

به نوشته پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، منابع مطلع در خطوط هوایی فرودگاه بین المللی قاهره، روز پنجشنبه گذشته اعلام کردند که یک هواپیمای مسافربری مصری پنجشنبه فرودگاه قاهره را به مقصد فرودگاه بین المللی دمشق ترک کرده است.

این نخستین پرواز هواپیمای مسافربری مصر به مقصد سوریه بعد از حدود 3 سال از سال 2012 و قطع روابط دو کشور به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، بوئینگ 727 شرکت هواپیمایی اسکندریه که یک شرکت هواپیمایی خصوصی مصری است با 17 نفر کادر پروازی فرودگاه قاهره را ترک کرد و در فرودگاه دمشق فرود آمده است.

قرار است کارکنان شرکت اسکندریه همکاری با سوریه در زمینه حمل و نقل هوایی را که از سال 2012 متوقف شده بررسی و از سر گیرند.

با شروع بحران سوریه شرکت های هواپیمایی مصر پروازها به دمشق را متوقف کردند.

همچنین روز شنبه «محمد ولید غزال» وزیر مسکن و توسعه عمرانی سوریه وارد قاهره شد که اولین سفر یک مسئول سوری است که بعد از گذشت 3 سال از قطع روابط قاهره و دمشق و تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب صورت گرفته است.

بر اساس گزارش ها، مقام های بلند پایه دو کشور در حال هماهنگی برای دیدار و گفت وگوهای دو جانبه هستند و نمایندگان امنیتی دو کشور دیدارهایی با هم داشته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان