arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

نیروی دریایی ارتش، متجاوزان را به پشیمان می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش به تهدیدات خارجی به شدت پاسخ داده و متجاوزان را پشیمان می‌کند.

به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم ضیافت وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در تهران که شامگاه امشب (یکشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد با اشاره به عملیات مروارید در سال 59 اظهار داشت: اهمیت عملیات مروارید در هفتم آذر سال 59 آنچنان در سرنوشت جنگ تحمیلی موثر بود که آن روز توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شد.

وی ادامه داد: هفتم آذر سالروز حماسه‌آفرینی ناو موشک‌انداز پیکان نیز است. این روز تبلور ایثار و جانفشانی کارکنان قهرمان و جان برکف نیروی دریایی در برقراری امنیت در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: اگر پیروزی دریایی در هفتم آذر سال 59 محقق نمی‌شد قطعا پیروزی‌های متعاقب آن در طول 8 سال دفاع مقدس آنچنان که رقم خورد حاصل نمی‌شد.

امیر سیاری خطاب به میهمانان و وابستگان نظامی گفت: شما هر ساله شاهد هستید که ما در چنین روزی مراسمی را برگزار می‌کنیم که در‌ آن اتفاقات روز هفتم آذر را دلیلی برای بازگویی رشادت و ایثار همرزمان خود قرار می‌دهیم و معتقدیم روزهای مهم و اثرگذار در سرنوشت ملت ایران از زمان‌های کهن تا به امروز به یادگار مانده است.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نخستین نیرو از نیروهای مسلح کشور بود که در دوران دفاع مقدس ظرف مدت 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به اهداف نهایی جنگ دریایی که همانا در هم کوبیدن ماشین جنگی دشمن، محاصره کامل دریایی دشمن و بازنگه‌ داشتن خطوط مواصلاتی دریایی خودی بود دست یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ایران و تاریخ 8 سال دفاع مقدس گواه این موضوع است که نظام جمهوری اسلامی دارای راهبرد دفاعی بوده و تاکنون به هیچ کشوری تعرض و کشوری را تهدید نکرده است. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر نیروهای مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی آمادگی کامل داشته و هرگونه تهدید خارجی را با شدت تمام پاسخ داده و متجاوز را از قصد خود پشیمان می‌کند.

امیر سیاری افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سال‌های اخیر حضوری افتخارآمیز و غرورآفرین در پهنه آب‌های بین‌المللی داشته پرچم‌دار و سفیر صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران در جهان بوده و گام‌های مهمی را در خصوص تامین امنیت آب‌های بین‌المللی برداشته است.

وی افزود: اخبار متعددی را از طریق رسانه‌ها از عملیات‌های موفق ناوگروه‌های عملیاتی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دزدان دریایی و‌ آزادسازی شناورهای ربوده شده در خلیج عدن و سایر مناطق دریایی می‌شنوید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت نیروهای دریایی گفت: نیروهای دریایی ابزاری بسیار کارآمد در سطح بین‌المللی جهت توسعه روابط بین‌المللی هستند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این نقش را به ویژه در چند سال اخیر با اعزام مستمر ناوگروه‌های عملیاتی خود حفظ کرده و با انجام دیدارها و بازدیدهای متقابل با کشورهای دوست این نقش مهم را با آهنگ بیشتری توسعه داده و این موضوع باعث شده که نیروی دریایی حضورش را در عرصه‌های بین‌المللی پررنگ‌تر کند.

امیر سیاری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ماموریت‌های خود همواره به درخواست دریانوردان در حال اضطرار پاسخ مثبت داده و به کشتی‌هایی که به لحاظ ایمنی و امنیتی درخواست داشته‌اند کمک کرده است و این فعالیت‌ها را بر اساس وظایف بشردوستانه خود و مبارزه با پدیده دزدی دریایی در آب‌های بین‌الملل انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص اهمیت نیروی دریایی گفت: رهبر عزیز ما فرموده‌اند که "نیروی دریایی نیرویی است که هم سیاسی، بین‌المللی و هم علمی و نظامی است" ایشان نیروی دریایی را مظهر اقتدار ملت ایران در دریا می‌دانند و همین امر نشان می‌دهد که فرماندهی معظم کل قوا برای حفظ مناسبات کشور جمهوری اسلامی ایران با همه جهان از مهمترین ابزار توسعه روابط بین‌الملل به خوبی بهره گرفته و جایگاه نیروی دریایی را روز به روز مهمتر از روز قبل می‌دانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا با گسترش دیدارهای دوجانبه ناوگروهی، تبادل تیم‌های بازدید کننده، شرکت در همایش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، طرح پیشنهاد سازنده بشردوستانه نه تنها به وظایف قدرتمندانه ذاتی خود که همانا حفظ خطوط مواصلاتی دریایی کشور، تامین امنیت دریایی، مبارزه با دزدی دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از بلاهای طبیعی دریایی می‌باشد عمل کند؛ بلکه در مقابل این آمادگی را دارد تا با تکیه بر سیادت دریایی نسبت به جلوگیری از حضور دشمن مثل همیشه از تمام توان خود استفاده کند.

امیر سیاری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی چند سال گذشته فعالیت‌های بین‌المللی خود را روز به روز افزایش داده و با ارائه شناخت بهتر از مقاصد صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران موجبات شناخت بیشتری از دولت و ملت را فراهم آورده است و اجرای عملیات دریایی فراسرزمینی و ملاقات دوجانبه یا چند جانبه را از مهمترین عوامل دوستی جهانی می‌داند و بر این اساس تلاش دارد مناسبات دیپلماتیک دریایی خود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: تامین امنیت منطقه اقیانوس هند که 3گلوگاه بسیار مهم حیاتی را در بر گرفته است به دست کشورهای حاشیه اقیانوس هند و توسعه و هم‌افزایی مناسبات دوستانه عملی می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: انجام اقداماتی از قبیل ایجاد پایگاه‌های نظامی، دخالت در امور داخلی کشورها و حمایت از گروه‌های تروریستی که باعث بر هم زدن تعادل امنیتی منطقه می‌شود  و به تبع آن امنیت تمامی دریاهای جهان را تحت تاثیر قرارمی‌دهد موجب پذیرش جامعه جهانی نیست و ما معتقدیم کشورهای منطقه قادرند در تعامل با یکدیگر امنیت مطلوب را در منطقه اقیانوس هند برقرار کنند.

امیر سیاری خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در راستای تامین صلح و ثبات و امنیت در آب‌های دوردست جهان همچون گذشته با نیروی دریایی کشورهای دوست همکاری نزدیک داشته و این همکاری را گسترش دهد.

وی ادامه داد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند در راستای ماموریت‌های خود از بنادر کشورهای دوست بازدید کرده و به طور متقابل بنادر نیروی دریایی میزبان ناوگروه‌های کشورهای دوست باشند. ما آمادگی داریم علاوه بر بازدیدهای متقابل با محوریت اجرای تمرین‌های مرکب دریایی، آموزش، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در ساخت و تولید تجهیزات دریایی، اجرای همایش‌های بین‌المللی در سطوح مختلف، تبادل اطلاعات دریایی با رویکرد ضد دزدی دریایی، مبارزه با قاچاق و مواد خطرناک، مبارزه با آلودگی محیط زیست دریایی و سایرمباحث دریایی با کشورهای دوست مشارکت نماییم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان از وابستگان نظامی کشورهای خارجی برای شرکت در سمپوزیوم دریایی اقیانوس هند که میزبانی آن در سال 2018 به جمهوری اسلامی ایران محول شده برای گسترش همکاری‌هایی دریایی در حوزه دریا و دریانوردی، دعوت کرد.
نظرات بینندگان