arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بامداد روز دوشنبه فعالان رسانه‌ای و برخی از سایت‌های خبری سوریه از حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به یک مقر ارتش سوریه خبر دادند.
 
 هرچند این خبر هنوز از سوی منابع رسمی تائید نشده، اما پایگاه خبری «المصدر» به نقل از منابع آگاه نوشته است که این حمله یکشنبه شب رخ داده و در جریان آن دستکم یک سرباز ارتش سوریه کشته و 6 نفر نیز زخمی شده‌اند.
 
محل این حمله یکی از مقرهای ارتش سوریه در استان دیرالزور سوریه اعلام شده است.
 
المصدر به نقل از یک منبع نظامی در تیپ 104 هوابرد گارد ریاست جمهوری نوشته است که یک جنگنده آمریکایی یک مقر تیپ 137 توپخانه ارتش سوریه در روستای «آیش» را هدف قرار داده است.
 
این حمله در حالی صورت گرفته است که وظیفه این تیپ ارتش سوریه محافظت از روستاهای منطقه و اهالی آن در برابر نیروهای داعش است که مدت‌هاست تلاش می‌کنند این مناطق را تحت تصرف خود درآورند.
 
برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله حاضران در منطقه گزارش داده‌اند که بلافاصله پس از این حمله که برخی تلاش کرده‌اند آن را تصادفی جلوه دهند، نیروهای داعش حملات توپخانه‌ای و راکتی سنگینی را علیه همین منطقه ترتیب داده‌اند.
 
این در حالی است که مقامات آمریکایی پیش از این بارها وعده داده بودند که حملات هوایی آن‌ها در سوریه، مواضع ارتش را هدف قرار ندهد.
منبع: فارس
برچسب ها: سوریه
نظرات بینندگان