arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

نجات سرنشینان بیش از هزار خودرو در جاده مهاباد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد از نجات سرنشینان بیش از یک هزار دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در مسیر مهاباد - ارومیه حدفاصل سه راهی دارلک تا مهاباد در شب گذشته خبر داد.
 
خسرو مصطفوی روز دوشنبه  افزود: کولاک بسیار شدید و کم سابقه یکشنبه شب این جاده را فرا گرفت و شمار زیادی از خودروها را در این مسیر زمین گیر کرد.
وی گفت: بیشتر این خودروها به دلیل نداشتن سوخت کافی و زنجیرچرخ در این مسیر گرفتار شده بودند.
 
مصطفوی ادامه داد: بیش از 2 هزار نفر از سرنشینان این خودروها با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر و راهداران در پادگان قرارگاه امام سجاد (ع) و روستاهای 'کوسه کهریز' و 'آده' از توابع شهرستان مهاباد اسکان اضطراری داده شدند.
 
وی گفت: به دلیل کولاک بسیار شدید و نبود دید در این مسیر از اداره های راه و ترابری شهرهای همجوار و مرکز استان درخواست کمک شده بود که با تلاش این نیروها ساعت چهار بامداد دوشنبه این جاده بازگشایی شد و رفت و آمد در آن جریان پیدا کرد.
 
مصطفوی افزود: برای تامین مکان مناسب برای خودروهای در راه ماندگان و تامین امنیت وسایل و تجهیزات آنان اقدامات امنیتی و انتظامی لازم انجام شد.
وی گفت: دیگر جاده های این شهرستان باز است و تردد به کندی در آنها جریان دارد؛ رفت و آمد در گردنه های برفگیر نیز با زنجیرچرخ امکان پذیر است.
 
مصطفوی افزود: هیچ سانحه منجر به فوت در مسیرهای برون شهری این شهرستان رخ نداده و تنها چند فقره سانحه منجر به خسارت گزارش شده است.
 
بارش برف و کولاک شدید که در چند سال گذشته کم سابقه گزارش شده است از بامداد یکشنبه شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرد.
 
مدارس تمام مقاطع تحصیلی این شهرستان نیز به دلیل سرما و یخبندان امروز تعطیل اعلام شد.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در منطقه سردسیر و کوهستانی قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان