arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

العامری:تانک‌ها را بر سر نظامیانتان منهدم می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هادی  العامری دبیرکل سازمان بدر و یکی از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی با مردود دانستن هر گونه  حضور نظامی زمینی آمریکا یا دیگر کشورها در خاک عراق تاکید کرد هر نیروی زمینی که بدون موافقت دولت عراق وارد خاک کشورمان شود، ما آن را به مثابه اشغالگری دانسته و با تمام وسایل و امکانات موجود با آن مقابله خواهیم کرد.
 
به گزارش الفرات، این فرمانده ارشد نیروهای داوطلب مردمی عراق به نظامیان ارتش ترکیه که به خاک عراق تجاوز کرده و بخش‌هایی از آن را اشغال کرده‌اند، هشدار داد در صورتی که فورا خاک این کشور را ترک نکنند، عراقی‌ها، تانک‌ها را بر روی سرهایشان منهدم خواهند کرد.
 
دبیرکل سازمان بدر همچنین از قشرهای مختلف مردم عراق خواست علیه دخالت نظامی ترکیه، تظاهرات کنند.
 
وی اعلام کرد عراقی‌ها علیه دخالت ترکیه تظاهرات و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورشان دفاع کنند.
 
دبیرکل سازمان بدر خواستار تحریم کالاهای ساخت کشور ترکیه در عراق در اعتراض به دخالت نظامی این کشور شد.
 
العامری همچنین از گروه‌های مختلف عراقی خواست فکر داعشی تکفیری و شیوه‌ها و ترفند باندهای تکفیری برای متقاعد کردن هزاران جوان با هدف پیوستن به این گروه‌ها و نیز جزئیات این فکر گمراه کننده را برای یافتن سازوکارهای مقابله با آن بررسی کنند.
 
صدها نظامی ترکیه روز جمعه سیزدهم آذر با نقض آشکار تمامیت ارضی عراق، با تانک‌های خود در نزدیکی شهر موصل که در اشغال گروه تروریستی داعش است، مستقر شدند. دولتمردان ترکیه بارها از سوی مقامات سوری به همکاری و همدستی با گروه تروریستی داعش و خرید نفت ارزان نفت مردم سوریه و در مقابل فروش سلاح به این گروه تکفیری متهم شده اند.
 
هر چند دولت ترکیه در توجیه اقدام مداخله جویانه خود مدعی شده است مربیان آموزش نظامی این کشور در یک پادگان در منطقه بعشیقه درحال آموزش نیروهای پیشمرگه کرد هستند، با این حال ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق به شمال این کشور با اعتراض و محکومیت شدید مسئولان رده های مختلف عراق روبرو شده است.این مسئولان از جمله فواد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق این اقدام ترکیه را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی و اصول حسن همجواری دانسته اند و از ترکیه خواسته اند فورا نظامیان خود را از خاک عراق خارج کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان