arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

واکنش دفتر عارف به خبرسازی‌ها درباره غیبت او در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انا: مدیر روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف، به خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره عدم حضور رئیس بنیاد امید ایرانیان در سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه  صنعتی شریف واکنش نشان داد.

علیرضا خامسیان در پاسخ به سؤالی درباره علت حضور نداشتن محمدرضا عارف در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهوری در دانشگاه شریف با توجه به حضورش در این دانشگاه گفت: کسانی که با روحیه و اخلاق آقای عارف آشنا باشند، می‌دانند که او قداست خاصی برای کلاس دانشگاه قائل است و از آنجا که سخنرانی رئیس‌جمهوری محترم همزمان با تدریس ایشان در دانشگاه صنعتی شریف بود، ایشان به مانند رویه‌های گذشته در کلاس درس حضور پیدا کردند.

وی با یادآوری حضور عارف در کلاس دانشگاه در زمان معاون اولی‌اش در دوره اصلاحات گفت: آقای عارف حتی در زمانی که معاون اول دولت اصلاحات بودند، بر سر کلاس درس خود حاصر می‌شدند و به هیچ‌وجه کلاس دانشگاه را تعطیل نکردند.

خامسیان با اشاره به حضور عارف در روز گذشته در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف، خاطرنشان کرد: آقای عارف در سخنرانی خود در دانشگاه شریف به این نکته اشاره کردند که از مسئولان دانشگاه درخواست کرد که در سخنرانی ایشان حضور پیدا نکنند تا به نحو احسن مقدمات حضور آقای روحانی را فراهم کنند.

وی با اشاره به روابط صمیمانه عارف و رئیس‌جمهوری و حمایت او از دولت تدبیر و امید گفت: آقای عارف با اینکه در دولت سمت اجرایی ندارند ولی در طی دو سال گذشته بیشترین حمایت‌ها را از دولت و شخص رئیس‌جمهوری محترم انجام داد و هر زمان که رئیس‌جمهوری از ایشان دعوتی انجام دهد، می‌پذیرد. نمونه آن، حضور عارف در مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهوری با دبیران کل احزاب و شخصیت‌های سیاسی بود.

مدیر روابط عمومی دفتر عارف در پایان از رسانه‌هایی که به دنبال اختلاف‌افکنی میان دولت و اصلاح‌طلبان هستند، خواست به جای مشغولیت به «این امور بی‌فایده»، در تحکیم وحدت ملی تلاش کنند.

بعد از سخنرانی امروز رئیس‌جمهوری در دانشگاه شریف که به مناسبت روز 16 آذر و در جمع دانشجویان انجام شد، خبرگزاری فارس در نقل حاشیه‌ای از سخنرانی روز دانشجوی رئیس‌جمهوری، تیتر زد: «غیبت عارف در مراسم سخنرانی روحانی با وجود حضور در دانشگاه شریف»

در این خبر آمده بود: «محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با وجود حضور در دانشگاه صنعتی شریف ترجیح داد، در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو) در این دانشگاه، حضور نداشته باشد. محمدرضا عارف، استاد دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق است و نماز ظهر و عصر خود را هم امروز در مسجد این دانشگاه اقامه کرد.»

نظرات بینندگان